| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اهمیت بالا از نظر بالابردن تفکر شناختی دانشجو در پیکره فکری او |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی با دانش حدیث و شاخه های آن و مهمترین مفاهیم و اصطلاحات |
| 3 |
شایستگی های پایه |
قبلا دانشجویان با کلیاتی از علوم اسلامی آشنا باشند |
| 4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با علوم مختلف حدیث و منابع اصلی آنها جهت پژوهش ها و مطالعات بعدی |
| 5 |
روش تدریس |
بر اساس سخنرانی و مشارکت گروهی بر اساس تدریس پژوهش محور |
| 6 |
وظایف دانشجو |
گوش دادن فعال و مشارکت در مباحثی که استاد تعیین کند |
| 7 |
منبع |
کتاب های علم الحدیث شانه چی
تاریح حدیث معارف
روش فهم حدیث مسعودی |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتب حدیثی
نرم افزارهای جامع الاحادیث و درایه النور |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی پایانی بر اساس جمع بین امتحان کتبی تشریحی و امتیازات کلاسی که شامل مشارکت ها و ارائه ها و تحقیقات دانشجو است، خواهد بود. |