| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دو واحد از دروس تخصصی دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی |
| 2 |
هدف کلی |
توسعه قابلیت های جسمانی،حرکتی اجتماعی ، دانشجویان از طریق پرداختن به مهارت های بازی اغلب استان های کشور و خلاقیت در ابداع انواع بازی |
| 3 |
شایستگی های پایه |
توسعه و تقویت مهارت های لازم برای انجام بازی های بومی ستنی و توانایی افراد برای اجرای صحیح آن سلامت جسمانی و روانی افراد |
| 4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مهارت های بازی های بومی محلی و ساختار آن ، آشنایی با ابعاد تربیت بدنی در ورزش آشنایی دانشجویان با قوانین و مقررات بازی ها و این حیطه میتواند دخالت زیادی در امر خود باوری افراد در تدریس یک نوه بازی ایجاد کند و افراد اعتماد بع نفس لازم را برای اداره یه کلاس درس فراهم سازد |
| 5 |
روش تدریس |
روش توصیفی : توضیح حرکات توسط استاد
روش نمایشی : نمایش حرکات توسط استاد
روش تصویری : ارائه فیلم در سطح حرفه ایی
روش پرسش و پاسخ : نمایش حرکات غلط توسط استاد
روش مقایسه ایی : نمایش حرکات غلط توسط دانشجویان |
| 6 |
وظایف دانشجو |
علاقه مندی ورزشی در بازی های بومی سنتی ، افزایش قابلیت های اجتماعی و ارتباطی ، شناخت و افزایش بسیاری از مفاهیم اجتماعی و عاطف مانند شجاعت و وفاداری ، نظم ، کار گروهی ، احترام، یکپارچگی ، همبستگی ، روحیه ورزشکاری
جضور مرتب و مشارکت فعال در فعالیت های تیمی کلاس |
| 7 |
منبع |
کتاب ورزش های بومی، سنتی و محلی دکتر غلامحسین حسن پور
کتاب ورزش های بومی، سنتی و محلی دکتر مجید کاشف
کتاب ورزش های بومی، سنتی و محلی دکتر محمد رسول خدادادی |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
دانشجو ، استاد ، زمین چمن (سالن) ، توپ، کامپوتر ، فیلم، تصویر آموزشی |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون میان ترم+ پایان ترم+ کوئیز |
| 10 |
فایل |
Pdf File |