1 |
قیمت گذاری و صرفه جویی و جانشینی و بازاریابی و بازرگانی بین المللی انواع مختلف انرژی |
|
2 |
شناخت تحولات سیاسی و سازمان ها و مجامع بین المللی |
|
3 |
بهره گیری از شناخت کلی مراکز مصرف ، اهداف و طرز عمل مجامع بین المللی در امر توسعه بازاریابی نفت و فراورده های نفتی و تولیدات پتروشیمی |
|
4 |
برنامه ریزی تولید و مصرف انرژی در بخش های مختلف اقتصادی |
|
5 |
برنامه ریزی کلان در رابطه با تولید ومصرف انرژی و تعیین خط مشی و رهنمود در رابطه با برنامه ریزی بلند مدت |
|
6 |
آشنایی با فناوری موجود در جهان و بهره گیری از آن در زمینه تولید ، پالایش ، توزیع و مصرف و بازاریابی انرژی |
|
7 |
استخراج یا برداشت از ذخایر |
|
8 |
مسایل تخصیص منابع |
|
9 |
سیاست های مربوط به انرژی |
|
10 |
سیاست های انرژی دولت ها |
|
11 |
مسایل کاهش مصرف انرژی در صورت وجود یا فقدان منابع انرژی جانشین |
|
12 |
نادر بودن منابع طبیعی |
|
13 |
مباحث تغییر اقلیم و تجارت گازهای گلخانه ای در جهان |
|
14 |
اثرات سیاست گذاری های جدید بر عرضه آتی انرژی |
|
15 |
تنظیم بهره برداریتوسط دولت از طریق وضع مالیات |
|
16 |
سرفصل معادن و الگوی بهره برداری از معادن |
|
17 |
تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف اقتصاد انرژی از قبیل ساختار بازار نفت و مشتقات آن و سایر انرژی ها |
|