طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس خوردگی پیشرفته از جمله دروس اجباری گرایش خوردگی و حفاظت از مواد است. بواقع این درس در کنار درش الکتروشیمی پیشرفته و ازمایشگاه خوردگی پیشرفته اساس خوردگی در محیط های آبی را تشکیل می دهد.
2 هدف کلی هدف اصلی درس آموزش مکانیز مهای مختلف خوردگی در محیط های آبی به جز گونه هایی از خوردگی که متاثر از تنش (از جمله خوادگی تنشی و خوردگی خستگی) را در بر می گیرد
3 شایستگی های پایه مهمترین شرایط برای حضور در این درس گذراندن درس الکتروشیمی پیشرفته است. البته دانشجویانی که در دوره کارنشاسی درس خوردگی و اکسیداسیون را نیز نگذرانده اند لازم است قبل از اخذ این درس، درس فوق الذکر ره به صورت جبرانی بگذرانند.
4 اهداف یادگیری در این درس در 4 جلسه به مفهوم پسیویتی (رویینگی) یا غیر فعال شدن از نظر ترمودینامیک، سینتیکی و جنبه های دیگر مورد بررسی قرار می گیرد. سپس در 4 جلسه به خوردگی حفره ای پرداخته می شود. مکانیزمهای مختلف ارائه شده در این خوردگی و جنبه های مختلف اندازه گیری و پارامترهای مرتبط با بررسی سینتیک خوردگی حفره ای به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در دو تا سه جلسه خوردگی شیاری از نقطه نظر مکانیزمهای پیشنهادی مورد بحث قرار می گیرد. خوردگی های بین دانه ای، خوردگی میکروبی، خوردگی در بتن، خوردگی فرسایشی، خوردگی گالوانیک و دیگر گونه های خوردگی مورد بحث و بررسی قار خواهد گرفت.
5 روش تدریس تمامی مطالب این درس توسط مدرس درس ارائه خواهد شد. مطالب در قالب اسلاید و به صورت ودئو پروژکتور به دانشجویان منتقل شده و تمامی اسلایدها در اختیار دانشجو قرار داده می شود.
6 وظایف دانشجو حضور به موقع در کلاس درس الزامی است. مشارکت معال در درس و طرح سئوالات و اطمینان از انتقال مفاهیم در سر کلاس کگمک زیادی به موفقیت دانشجو خواهد نمود.
7 منبع 1) اسلایدهای درس 2) INTRODUCTION TO CORROSION SCIENCE نوشته E. Mac Coferty 3) CORROSION نوشته L.L. Sherier
8 مواد و امکانات آموزشی این درس به صورت نظری و در قالب اسلاید لرلئه مش ود. مجهز بودن کلاس به ویدئو پروژکتور، رایانه و نرم افزار پاورپوینت الزامی است.
9 نحوه ارزشیابی دانشجویان در دو مرحله مورد ارزیابی قرار می گیرند: میان به میزان 40 درصد درس و سهم 40 نمره از 100 نمره پایان ترم به میزان 60 درصد درس و سهم 60 نمره از 100 نمره