| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس آناتومی و فیزیولوژی گیاهی در نیم سال اول هر سال تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی گرایش های مختلف دانشکده کشاورزی ارائه می شود و پیش نیاز درس مورفولوژی و سیستماتیک گیاهی در نیم سال دوم تحصیلی می باشد. |
| 2 |
هدف کلی |
در جلسات مرتبط با اینجانب تلاش خواهد شد با ساختمان سلول، بافت ها و اندام های گیاهی و نحوه عمل آنان آشنایی به عمل بیاید. |
| 3 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان می بایست در این واحد از شایستگی های فردی و عمومی مانند مدیریت حواس، مدیریت محیط و تفکر آینده نگر بهره مند شوند. |
| 4 |
اهداف یادگیری |
فهم ساختار درونی گیاه به نحوه عمل آن و چگونگی رفتار با گیاهان کمک می نماید. از این رو با گذراندن این واحد عملی پیش بینی می شود دانشجو به نمای کلی از فعالیت گیاه دست یابد. |
| 5 |
روش تدریس |
برگزاری کلاس های تئوری به همراه ارائه منابع آموزشی معتبر. |
| 6 |
وظایف دانشجو |
حضور به موقع دانشجو در جلسات درس و انجام تکالیف محوله. |
| 7 |
منبع |
1. راشد. م. ح.، خرقانی. ف.، مجدی. م. 1403. آناتومی و فیزیولوژی گیاهی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
2. زرگری. ع. 1341. روش شناسایی گیاهان (گیاهان بی¬گلبرگ و جدا گلبرگ). جلد اول. انتشارات امیرکبیر تهران.
3. زرگری. ع. 1341. روش شناسایی گیاهان (گیاهان پیوسته گلبرگ). جلد دوم. انتشارات امیرکبیر تهران.
4. زرگری. ع. 1342. روش شناسایی گیاهان (نهانزادان آوندی گیاهان تک لپه و بازدانه). جلد سوم. انتشارات امیرکبیر ..تهران.
5. قهرمان، ا. 1375. گیاهشناسی پایه. جلد اول. موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
6. قهرمان، ا. 1375. گیاهشناسی پایه. جلد دوم. موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران. |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب و فایل های آموزشی |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
بررسی فعالیت دانشجویان در کلاس و طرح سئوال در آزمون پایان ترم. |