طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از صنعتی ترین و کاربردی ترین درس های مقطع کارشناسی ارشد
2 هدف کلی بررسی سرعت واکنش های شیمیائی و به عبارتی دیگر تعیین سرعت تولید فرآورده ها از مواد اولیه است که این سرعت را سپس با تغییر غلظت واکنش دهنده ها، فشار، دما یا کاتالیزور می توان افزایش داد. اما هدف مهم تر، بررسی مکانیسم واکنش ها و در واقع تعیین مرحله های بنیادی واکنش است که سینتیک بستر بی نظیری را برای این مهم فراهم میکند.
3 شایستگی های پایه امتحان میان ترم و پایان ترم
4 اهداف یادگیری توانائی در تعیین قانون سرعت و مکانیسم انواع واکنش های معدنی اما قابل گفتن است که یک بررسی سینتیکی به آن دقتی که بلورشناسی با پراش پرتوی X ساختار یک ماده را تعیین میکند، نمیتواند مکانیزم یک واکنش را تعیین کند اما مکانیزم واکنش یک پیشنهتد علمی است که میتواند مورد بازنگری قرار گیرد. به ندرت تنها یک مکانیسم با مشاهده ها تطبیق دارد.
5 روش تدریس حضوری و تدریس در کلاس
6 وظایف دانشجو بررسی تمرین های پایان فصل کتاب مرجع با توجه به تدریس استاد و هم چنین مطالعه ی مقاله های جدید در حوزه ی سینتیک
7 منبع 1- شیمی معدنی تالیف: مسعود میرزائی و جمعی از نویسندگان 2- سینتیک و مکانیسم واکنش های معدنی- تالیف: دکتر عزت رفیعی
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس درس، پاورپوینت، ویدیو پرژکتور و نمایشگر
9 نحوه ارزشیابی 1- کوئیز 2- امتحان میان ترم 3- امتحان پایان ترم