طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به عنوان اولین درس در ریاضی نویسی و معرفی پایه‌های ریاضی و تعاریف و اصول اولیه ارائه می‌شود.
2 هدف کلی هدف کلی این درس آموزش درست نویسی در ریاضیات و شیوه درست اثبات احکام ریاضی است.
3 اهداف یادگیری آشنایی با گزاره‌ها، مجموعه‌ها، نسبت‌ها و توابع، اعداد، خانواده‌ها، اصول اولیه نظریه مجموعه‌ها، بی‌نهایت، اعداد اصلی و جبر آنها.
4 روش تدریس جزئیات مربوط به تدریس در هر جلسه در سرفصل درس آمده است. روش اصلی در تدریس این است که ابتدا دانشجو خود به درک تعاریف و احکام پی برد و سپس قضیه کلی در این زمینه با همکاری دانشجو ارائه و اثبات گردد.
5 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس، حل کردن تمرین‌های تحویلی، انجام پروژه‌های فردی، شرکت در کلاس حل تمرین، شرکت در امتحان میان‌ترم و پایان‌ترم و ارائه نظر سازنده در کلاس، از وظایف عمده دانشجوی این درس می‌باشد.
6 منبع کتاب منطق، مجموعه‌ها، اعداد و کتاب منطق، ضامن استدلال و کتاب استقرا، گام‌های پیاپی که توسط مدرس درس تألیف گردیده و منابعی که در این کتاب‌ها به آن اشاره شده است.
7 نحوه ارزشیابی کوئیز، تمرین تحویلی، حضور فعال در کلاس، امتحان میان‌ترم و پایان‌ترم و انجام پروژه‌های فردی در کلاس بخش عمده نمره دانشجو را تشکیل می‌دهد. نمره کلاس حل تمرین نیز در نظر گرفته می‌شود.