طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در بین دروس پایه دانشجو است و قبل از مبانی ترکیبیات، مبانی جبر و مبانی آنالیز به معرفی مبانی لازم برای آشنایی با ریاضی پرداخته می‌شود.
2 هدف کلی هدف کلی این درس آشنا شدن دانشجو با شیوه‌های ریاضی‌خوانی و ریاضی‌نویسی است.
3 اهداف یادگیری آشنا شدن با منطق و استقرا ریاضی، مجموعه‌ها، اعداد، توابع، نسبت‌ها، مفهوم متناهی و نامتناهی، ریاضی‌خوانی و ریاضی‌نویسی از اهداف عمده این درس است.
4 روش تدریس جزئیات مربوط به تدریس در هر جلسه در سرفصل درس آمده است. روش اصلی در تدریس این است که ابتدا دانشجو خود به روش حل مسأله پی برد و سپس قضیه کلی در این زمینه با همکاری دانشجو ارائه و اثبات گردد.
5 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس، حل کردن تمرین‌های تحویلی، انجام پروژه‌های فردی، شرکت در کلاس حل تمرین، شرکت در امتحان میان‌ترم و پایان‌ترم و ارائه نظر سازنده در کلاس، از وظایف عمده دانشجوی این درس می‌باشد.
6 منبع سه کتاب منطق، ضامن استدلال و استقرا، گام‌های پیاپی و منطق، مجموعه‌ها، اعداد که توسط مدرس این کلاس تألیف گردیده است منبع اصلی محسوب می‌شود. در منبع سوم منابع متعددی برای تمرین بیشتر معرفی گردیده است.
7 مواد و امکانات آموزشی کوئیز، تمرین تحویلی، حضور فعال در کلاس، امتحان میان‌ترم و پایان‌ترم و انجام پروژه‌های فردی در کلاس بخش عمده نمره دانشجو را تشکیل می‌دهد. نمره کلاس حل تمرین نیز در نظر گرفته می‌شود.
8 شایستگی های پایه به شایستگی قبلی نیازی ندارد.
9 نحوه ارزشیابی امتحان کتبی