1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در بین دروس پایه دانشجو است و قبل از مبانی ترکیبیات، مبانی جبر و مبانی آنالیز به معرفی مبانی لازم برای آشنایی با ریاضی پرداخته میشود. |
2 |
هدف کلی |
هدف کلی این درس آشنا شدن دانشجو با شیوههای ریاضیخوانی و ریاضینویسی است. |
3 |
اهداف یادگیری |
آشنا شدن با منطق و استقرا ریاضی، مجموعهها، اعداد، توابع، نسبتها، مفهوم متناهی و نامتناهی، ریاضیخوانی و ریاضینویسی از اهداف عمده این درس است. |
4 |
روش تدریس |
جزئیات مربوط به تدریس در هر جلسه در سرفصل درس آمده است. روش اصلی در تدریس این است که ابتدا دانشجو خود به روش حل مسأله پی برد و سپس قضیه کلی در این زمینه با همکاری دانشجو ارائه و اثبات گردد. |
5 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس، حل کردن تمرینهای تحویلی، انجام پروژههای فردی، شرکت در کلاس حل تمرین، شرکت در امتحان میانترم و پایانترم و ارائه نظر سازنده در کلاس، از وظایف عمده دانشجوی این درس میباشد. |
6 |
منبع |
سه کتاب منطق، ضامن استدلال و استقرا، گامهای پیاپی و منطق، مجموعهها، اعداد که توسط مدرس این کلاس تألیف گردیده است منبع اصلی محسوب میشود. در منبع سوم منابع متعددی برای تمرین بیشتر معرفی گردیده است. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کوئیز، تمرین تحویلی، حضور فعال در کلاس، امتحان میانترم و پایانترم و انجام پروژههای فردی در کلاس بخش عمده نمره دانشجو را تشکیل میدهد. نمره کلاس حل تمرین نیز در نظر گرفته میشود. |
8 |
شایستگی های پایه |
به شایستگی قبلی نیازی ندارد. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان کتبی |