طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در ترم اول و بدون پیش‌نیاز ارائه می‌گردد.
2 هدف کلی آشنا شدن دانشجویان با مفهوم حد، پیوستگی، مشتق و انتگرال و کاربردهای آنها
3 شایستگی های پایه لازم است دانشجو با مجموعه‌های اعداد طبیعی، حسابی، صحیح، گویا، گنگ و حقیقی آشنا باشند و شیوه‌های استدلال کردن را به خوبی بدانند.
4 اهداف یادگیری مفهوم حد یکی از مفاهیم اصلی ریاضیات است. هدف از این درس این است که دانشجویان با جنبه‌های مختلف مفاهیم مرتبط با حد و کاربردهای آن در فضای اعداد حقیقی آشنا شوند.
5 روش تدریس بیشتر مبتنی بر روش آموزش معکوس است؛ به این معنی که حدود ۳۰۰ کلیپ کوتاه کمتر از ۲۰ دقیقه برای دانشجویان این درس آماده شده است که در مجموع حدود ۲۴ ساعت آموزش و ۶ ساعت حل تمرین را در خود دارد. در کنار مشاهده این کلیپ‌ها به صورت آفلاین، جلسلات کلاس به شکل آنلاین برگزار می‌گردد تا مطالب مشاهده شده مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
6 وظایف دانشجو مشاهده کلیپ‌های درس شرکت فعال در کلاس‌ها پاسخگویی به سؤالات در هر جلسه انجام تکالیف درسی شرکت در امتحان میان‌ترم شرکت در امتحان پایان‌ترم ارائه پروژه به صورت اختیاری
7 منبع کلیپ‌های آماده شده برای درس و کتاب‌های مرتبط با ریاضی عمومی ۱ تحت عنوان کلی حسابان
8 مواد و امکانات آموزشی کلیپ‌های درس فضای مجازی برای آموزش آنلاین حضور در سایت برای رفع اشکال حضور در سایت برای شرکت در امتحان
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی به صورت مداوم و در تمامی جلسات درس انجام می‌شود. به علاوه تحویل تمرین‌های مشخص شده و پروژه (اختیاری) در نمره این درس مؤثر است.