طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به عنوان یک درس اختیاری و به منظور آماده‌سازی دانشجویان برای شرکت در مسابقه‌های دانشجویی ارائه می‌گردد.
2 هدف کلی افزایش توانایی مهارت حل مسأله‌های جدید و ابتکاری
3 شایستگی های پایه تقریبا به هیچ‌گونه دانش قبلی احتیاجی ندارد. مسأله‌های مطرح شده به سادگی حل می‌شوند اما ممکن است نیازمند ابتکار برای حل باشند. با این حال پس از مشاهده حل مسأله، درک آن چندان سخت نخواهد بود.
4 اهداف یادگیری مهارت حل مسأله یکی از توانایی‌های مهم برای زندگی در عصر حاضر است. گرچه ریاضیات همواره نمونه‌ای مناسب برای ایجاد و رشد توانایی حل مسأله بوده است اما با توجه به تستی شدن سؤالات در آزمون‌های ورودی و محاسباتی شدن دانش ریاضی دانش‌آموزان و دانشجویان، معمولا این توانایی مورد توجه چندانی قرار نمی‌گیرد. هدف این درس انتقال مهارت حل مسائل استدلالی در دانشجویان است.
5 روش تدریس بیشتر مبتنی بر روش آموزش معکوس است؛ به این معنی که حدود ۲۵۰ کلیپ کوتاه کمتر از ۱۰ دقیقه برای دانشجویان این درس آماده شده است که در مجموع حدود ۲۴ ساعت آموزش را در خود دارد. در کنار مشاهده این کلیپ‌ها به صورت آفلاین، جلسلات کلاس به شکل آنلاین برگزار می‌گردد تا مطالب مشاهده شده مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
6 وظایف دانشجو مشاهده کلیپ‌های درس شرکت فعال در کلاس‌ها پاسخگویی به سؤالات در هر جلسه انجام تکالیف درسی شرکت در امتحان میان‌ترم شرکت در امتحان پایان‌ترم ارائه پروژه به صورت اختیاری
7 منبع کلیپ‌های آماده شده برای درس و کتاب‌های مرتبط با موضوع ترفندهای حل مسأله
8 مواد و امکانات آموزشی کلیپ‌های درس فضای مجازی برای آموزش آنلاین حضور در سایت برای رفع اشکال حضور در سایت برای شرکت در امتحان
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی به صورت مداوم و در تمامی جلسات درس انجام می‌شود. به علاوه تحویل تمرین‌های مشخص شده و پروژه (اختیاری) در نمره این درس مؤثر است.