1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دو واحد درس تخصصی نظری، با پیشنیاز یادگیری حرکتی |
2 |
هدف کلی |
مطالعه اصول علم روان شناسی ورزشی و کاربرد آن در تربیت بدنی و ورزش |
3 |
اهداف یادگیری |
1) آشنایی دانشجویان با کلیات، تعاریف و مفاهیم روان شناسی ورزشی،
2) آشنایی با اثرات روان شناختی فعالیت های بدنی و ورزشی
4) آشنایی با نقش و تاثیر مسائل روان شناختی بر فعالیت های بدنی و ورزشی
3) آشنایی با کاربرد روان شناسی ورزشی برای ورزشکاران |
4 |
روش تدریس |
روش تدریس مبتنی بر تعامل شامل روش پرسش و پاسخ، ایفای نقش (Role Play)، بحث گروهی و یادگیری مشارکتی |
5 |
وظایف دانشجو |
1) حضور فعال در کلاس،مشارکت در مباحث
2) انجام تکالیف هفتگی(جستجوی مطالب مرتبط با موضوعات کلاسی در اینترنت و ارسال آنها با ذکر منبع)، |
6 |
منبع |
منابع مختلف فارسی و لاتین در حوزه روان شناسی ورزشی بویژه مبانی روان شناختی فعالیت های ورزشی از روبرت واینبرگ و دانیل گولد انتشارت هیومن کینتیک و نیز کتاب روان شناسی ورزشی اثر راینترمارتنز |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
موارد مورد نیاز در کلاس های نظری شامل: وایت برد، ماژیک، ویدئو پروژکتور و رایانه |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی مستمر در کلاس بر مبنای مباحثه و سوال و جواب،
ارزیابی تکالیف هفتگی ارسالی
ارزیابی پایانی و آزمون کتبی-حضوری دانشجو |