طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس روان شناسی تحولی که قبلاً روان شناسی رشد پیشرفته نام داشت، با تعداد 2 واحد نظری،و 32 ساعت برای دانشجویان مقطع ارشد رشته رفتار حرکتی با گرایش رشد حرکتی تعریف شده است
2 هدف کلی هدف کلی تعمیق دانستنی های دانشجویان در خصوص مفاهیم و پدیده های مربوط به رشد و تکامل انسان می باشد
3 وظایف دانشجو 1- حضور فعال در کلاس، 2- شرکت در مباحث،3-انجام جستجوی هفتگی براساس کلیدواژگان ارائه شده در کلاس در عرصه اینترنت و ارسال آنها به صورت منظم به استاد درس تا پایان نیمسال تحصیلی 4- انجام پژوهش اختصاصی پایان ترم براساس فهرست عناوین پیشنهادی از سوی استاد درس 5- شرکت در آزمون های کلاسی و پایانی درس
4 منبع کتاب: مبانی نوروفیزیولوژیکی حرکت ، مارک ال لاتاش، ترجمه محمدرضا دوستان، مهدی صیفوریان، جواد عظیمی راد، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1395 کتاب: رشد حرکتی طبیعی و غیر طبیعی: از نظریه به سوی عمل، کارولین اُبراین و آلن هیس، ترجمه مهدی محمدی نژاد، انتشارات دانشگاه مازندران، چاپ اول، 1381 کتاب: آسیب شناسی روانی، دیدگاه های بالینی دربارۀ اختلالات روانی(جلد اول)، هالجین.ریچارد پی، ویتبورن.سوزان کراس ترجمه سیدمحمدی.یحیی، نشر روان، چاپ یازدهم، 1391 کتاب: آسیب شناسی روانی، دیدگاه های بالینی دربارۀ اختلالات روانی(جلد دوم)، هالجین.ریچارد پی، ویتبورن.سوزان کراس ترجمه سیدمحمدی.یحیی، نشر روان، چاپ یازدهم، 1392 کتاب: رشد انسان،روان شناسی رشد از تولد تا مرگ، فلیپ رایس، ترجمه مهشید فروغان، انتشارات ارجمند، چاپ ششم، 1391 کتاب: تشخیص و درمان اختلال های دوران رشد (رویکرد آموزشگاهی)، جیمز هنسل، لیزا دمور، ترجمه سید مهدی طباطبائی وکیلی، سعید قره آغاجی، انتشارات کتاب: تشخیص و درمان اختلال های دوران رشد (رویکرد آموزشگاهی)، جیمز هنسل، لیزا دمور، ترجمه سید مهدی طباطبائی وکیلی، سعید قره آغاجی، انتشارات ارجمند، چاپ ششم، 1391 کتاب: روان پزشکی کودک ، فلیپ گراهام، ترجمه کوروش نامداری، کریم عسکری، انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان، چاپ اول، 1372 کتاب: رشد و اختلالات آن در کودکان (رشد طبیعی، کوتاهی قد و ...)، رحیم وکیلی، انتشارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد، چاپ اول، 1382 و....
5 مواد و امکانات آموزشی رایانه، اینترنت، ویدئوپروژکتور، تخته سفید و ماژیک
6 نحوه ارزشیابی 1- آزمون نهایی (10 نمره) 2- انجام تحقیق اختصاصی هر دانشجو(8 نمره)، 3- انجام تکالیف هفتگی براساس مباحث و کلیدواژه های مطرح شده در کلاس(2 نمره)، 4- حضور فعال در کلاس(1 نمره اضافی)