1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس روان شناسی تحولی که قبلاً روان شناسی رشد پیشرفته نام داشت، با تعداد 2 واحد نظری،و 32 ساعت برای دانشجویان مقطع ارشد رشته رفتار حرکتی با گرایش رشد حرکتی تعریف شده است |
2 |
هدف کلی |
هدف کلی تعمیق دانستنی های دانشجویان در خصوص مفاهیم و پدیده های مربوط به رشد و تکامل انسان می باشد |
3 |
وظایف دانشجو |
1- حضور فعال در کلاس، 2- شرکت در مباحث،3-انجام جستجوی هفتگی براساس کلیدواژگان ارائه شده در کلاس در عرصه اینترنت و ارسال آنها به صورت منظم به استاد درس تا پایان نیمسال تحصیلی 4- انجام پژوهش اختصاصی پایان ترم براساس فهرست عناوین پیشنهادی از سوی استاد درس 5- شرکت در آزمون های کلاسی و پایانی درس |
4 |
منبع |
کتاب: مبانی نوروفیزیولوژیکی حرکت ، مارک ال لاتاش، ترجمه محمدرضا دوستان، مهدی صیفوریان، جواد عظیمی راد، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1395
کتاب: رشد حرکتی طبیعی و غیر طبیعی: از نظریه به سوی عمل، کارولین اُبراین و آلن هیس، ترجمه مهدی محمدی نژاد، انتشارات دانشگاه مازندران، چاپ اول، 1381
کتاب: آسیب شناسی روانی، دیدگاه های بالینی دربارۀ اختلالات روانی(جلد اول)، هالجین.ریچارد پی، ویتبورن.سوزان کراس ترجمه سیدمحمدی.یحیی، نشر روان، چاپ یازدهم، 1391
کتاب: آسیب شناسی روانی، دیدگاه های بالینی دربارۀ اختلالات روانی(جلد دوم)، هالجین.ریچارد پی، ویتبورن.سوزان کراس ترجمه سیدمحمدی.یحیی، نشر روان، چاپ یازدهم، 1392
کتاب: رشد انسان،روان شناسی رشد از تولد تا مرگ، فلیپ رایس، ترجمه مهشید فروغان، انتشارات ارجمند، چاپ ششم، 1391
کتاب: تشخیص و درمان اختلال های دوران رشد (رویکرد آموزشگاهی)، جیمز هنسل، لیزا دمور، ترجمه سید مهدی طباطبائی وکیلی، سعید قره آغاجی، انتشارات
کتاب: تشخیص و درمان اختلال های دوران رشد (رویکرد آموزشگاهی)، جیمز هنسل، لیزا دمور، ترجمه سید مهدی طباطبائی وکیلی، سعید قره آغاجی، انتشارات ارجمند، چاپ ششم، 1391
کتاب: روان پزشکی کودک ، فلیپ گراهام، ترجمه کوروش نامداری، کریم عسکری، انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان، چاپ اول، 1372
کتاب: رشد و اختلالات آن در کودکان (رشد طبیعی، کوتاهی قد و ...)، رحیم وکیلی، انتشارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد، چاپ اول، 1382
و.... |
5 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه، اینترنت، ویدئوپروژکتور، تخته سفید و ماژیک |
6 |
نحوه ارزشیابی |
1- آزمون نهایی (10 نمره)
2- انجام تحقیق اختصاصی هر دانشجو(8 نمره)،
3- انجام تکالیف هفتگی براساس مباحث و کلیدواژه های مطرح شده در کلاس(2 نمره)،
4- حضور فعال در کلاس(1 نمره اضافی) |