| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
بهداشت در تربیت بدنی و محیطهای ورزشی
مقطع: کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی
تعداد واحد: ۲ واحد نظری
تعداد جلسات: ۸ جلسه
مشخصات کلی /
فارسی English
عنوان درس Health Education in Physical Education and Sports Settings
مقطع تحصیلی Bachelor’s Degree (B.Sc.)
رشته Physical Education and Sport Sciences
نوع درس Core / Applied
تعداد واحد 2 Credits |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با اصول، مفاهیم و کاربردهای بهداشت فردی، محیطی و ورزشی در باشگاهها، مدارس و اماکن ورزشی؛ با تأکید بر نقش مربی و مدیر ورزشی در حفظ سلامت ورزشکاران، پیشگیری از آسیبها و ارتقای بهداشت محیطهای تمرینی و رقابتی. |
| 3 |
شایستگی های پایه |
ندارد |
| 4 |
اهداف یادگیری |
اصول بهداشت فردی و ورزشی را در محیطهای تمرین و مسابقه اجرا کند.
عوامل محیطی مؤثر بر سلامت ورزشکاران را شناسایی نماید.
روشهای پیشگیری از بیماریها و آسیبهای ورزشی را بهکار گیرد.
استانداردهای بهداشتی در مدیریت اماکن ورزشی را تبیین کند.
برنامههای آموزشی بهداشت برای ورزشکاران و کارکنان را طراحی نماید. |
| 5 |
روش تدریس |
سخنرانی تعاملی
کارگاههای آموزشی
بازدید از اماکن ورزشی
نمایش فیلمهای آموزشی
پروژههای گروهی برای طراحی برنامه بهداشتی |
| 6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در بحث
ارائه موضوعی
شرکت در آزمون |
| 7 |
منبع |
فراهانی، مهدی (۱۴۰۰). بهداشت و تربیت بدنی در محیطهای ورزشی. تهران: انتشارات حتمی.
خدایاریفرد، محمدرضا و همکاران (۱۳۹۹). بهداشت و سلامت فردی و محیطی. تهران: انتشارات سمت. |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس درس
سیستم سمعی و بصری
اینترنت |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور و مشارکت فعال 20٪
آزمون نهایی 40٪
تمرینها و پروژههای تحقیقاتی 20%
طرح تحقیق نهایی و ارائه 20٪ |