1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
برای اینکه یک نقشه کامل و بی نقص در معماری ساختمان داشته باشیم باید مهندسین معمار و مهندسین عمران از ابتدا و قبل از نهایی کردن طرح های خود باهم در ارتباط باشند. این امر نشان دهنده لزوم آشنایی مهندسین معماری و عمران به بحث تاسیسات مکانیکی و برقی است |
2 |
هدف کلی |
تأسیسات مکانیکی دانش رفاه جانداران در مبارزهای با طبیعت است.
بالا کشیدن آب بر خلاف جاذبه ، گرما در فصل سرد و سرما در فصل گرم ، تخلیه گازها از محل تولید و… |
3 |
اهداف یادگیری |
هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با طرح، محاسبه، اجرا، راهاندازی، سرویس و نگهداری تأسیسات بهداشتی، تأسیسات گرمایی، تأسیسات گازرسانی ساختمانهای مسکونی، راهاندازی و سرویس و تعمیر تأسیسات برودتی خانگی و تجاری، نقشه خوانی و نقشهکشی تأسیسات بهداشتی، حرارتی، گازرسانی و برودتی و… آشنا میشوند. |
4 |
روش تدریس |
استفاده از پاور پوینت و تخته هوشمند |
5 |
وظایف دانشجو |
حل تمرینات و تحویل به موقع آن |
6 |
منبع |
مهندسی تهویه مطبوع و حرارت مرکزی" تالیف دکتر محمد مقیمان ا نتشارات
دانشگاه فردوسی مشهد؛ چاپ ششم سال1391.
مقیمان، م. ”طراحی سیستم تهویه اتاق عمل برای کاهش آلودگی های داخل اتاق عمل“، گزارش نهایی طرح پژوهشی، دانشگاه فرودسی، خرداد 1381. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
نیاز به پروژکتور و تخته هوشمند |
8 |
نحوه ارزشیابی |
میان ترم تمرینات پایان ترم |
9 |
شایستگی های پایه |
اشنایی با اصول معماری ساختمان |
10 |
فایل |
Pdf File |