1 |
روش تدریس |
ابتدا کلیاتی در موردلهجات کشورهای مختلف عربی ونیز فرآیندهای واجی هرکدام و تغییرات حروف درلهجات مختلف پرداخته سپس به صورت تک تک به بررسی لهجات همراه با کتاب و جزوه و فیلم و...خواهیم پرداخت. |
2 |
نحوه ارزشیابی |
نحوه ارزشیابی براساس مشارکت دانشجو در کلاس، انجام فعالیتهای مربوطه و انجام تکالیف ،حضور در کلاس ونیز امتحان پایان ترم خواهدبود. |
3 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب و جزوه در حوزه لهجات و فیلم و سریال وانیمشن در حوزه لهجات |
4 |
منبع |
أموزش لهجه عراقی دکترعدنان طهماسبی ودیگران/گفت وشنود عربی(محاوره ای سوریه ،لبنان ،فلسطین واردن،) سعید شیبانی/شذی الحیاة دکتر مسعود فکری |
5 |
وظایف دانشجو |
دانشجو موظف است درهر جلسه حضور فعال داشته باشد و تکالیف مربوطه را انجام دهد درهرجلسه آمادگی کامل برای پرسش وپاسخ داشته باشد. |
6 |
اهداف یادگیری |
استفاده کاربردی از لهجه عراقی وشامی جهت ارتباط با گویشوران عرب زبان جهت جذب در امور گردشگری و توریسم و امور درمانی و...
انتقال فرهنگ عربی به ویژه خطه عراق ومنطقه شامات)سوریه،لبنان،فلسطین واردن(
نحوه ارتباط برقرار کردن و تعامل صحیح با گویشوران این خطه |
7 |
شایستگی های پایه |
انتظار می رود دانشجو پس از پایان مکالمه ۴ در حد متوسط تا پیشرفته در تکلم به زبان عربی فصیح و فهم آن تسلط داشته باشد. |
8 |
هدف کلی |
توانایی دانشجویان در فهم لهجه عراقی وشامی و تکلم به این لهجات |
9 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس ،درس تخصصی برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته زبان وادبیات عرب می باشد که دانشجو را با لهجه عراقی وشامی آشنا ساخته و ارتباط با گویشوران این لهجات را برای آن ها میسر می سازد. |