طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 روش تدریس ابتدا کلیاتی در موردلهجات کشورهای مختلف عربی ونیز فرآیندهای واجی هرکدام و تغییرات حروف درلهجات مختلف پرداخته سپس به صورت تک تک به بررسی لهجات همراه با کتاب و جزوه و فیلم و...خواهیم پرداخت.
2 نحوه ارزشیابی نحوه ارزشیابی براساس مشارکت دانشجو در کلاس، انجام فعالیتهای مربوطه و انجام تکالیف ،حضور در کلاس ونیز امتحان پایان ترم خواهدبود.
3 مواد و امکانات آموزشی کتاب و جزوه در حوزه لهجات و فیلم و سریال وانیمشن در حوزه لهجات
4 منبع أموزش لهجه عراقی دکترعدنان طهماسبی ودیگران/گفت وشنود عربی(محاوره ای سوریه ،لبنان ،فلسطین واردن،) سعید شیبانی/شذی الحیاة دکتر مسعود فکری
5 وظایف دانشجو دانشجو موظف است درهر جلسه حضور فعال داشته باشد و تکالیف مربوطه را انجام دهد درهرجلسه آمادگی کامل برای پرسش وپاسخ داشته باشد.
6 اهداف یادگیری استفاده کاربردی از لهجه عراقی وشامی جهت ارتباط با گویشوران عرب زبان جهت جذب در امور گردشگری و توریسم و امور درمانی و... انتقال فرهنگ عربی به ویژه خطه عراق ومنطقه شامات)سوریه،لبنان،فلسطین واردن( نحوه ارتباط برقرار کردن و تعامل صحیح با گویشوران این خطه
7 شایستگی های پایه انتظار می رود دانشجو پس از پایان مکالمه ۴ در حد متوسط تا پیشرفته در تکلم به زبان عربی فصیح و فهم آن تسلط داشته باشد.
8 هدف کلی توانایی دانشجویان در فهم لهجه عراقی وشامی و تکلم به این لهجات
9 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس ،درس تخصصی برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته زبان وادبیات عرب می باشد که دانشجو را با لهجه عراقی وشامی آشنا ساخته و ارتباط با گویشوران این لهجات را برای آن ها میسر می سازد.