1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس انشا3 به عنوان بکی از درس های پایه مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی ، دانش لازم را برای تقویت نوشتن به زبان عربی که یکی از مهارت های چهارگانه آموزش زبان است،برای دانشجو به ارمغان می آورد. |
2 |
هدف کلی |
آموزش مهارت نوشتن به زبان عربی به عنوان یکی از مهارت های چهارگانه زبان آموزی در سطح پیشرفته |
3 |
شایستگی های پایه |
انتظار می رود دانشجوپیش از گذراندن این درس با اسلوب صحیح نگارش به زبان عربی در سطح متوسط که طی گذراندن دروس انشا 1 و انشا 2 حاصل می شود،آشنا باشد و در نگارش به زبان عربی دچار فارسی زدگی یابه کار بردن سبک وسیاق فارسی در عربی نویسی نشود. |
4 |
اهداف یادگیری |
1-آشنایی با متون پیشرفته و نسبتا پیچیده
2-تمرین در نوشتن متون پیشرفته
3-تقویت مهارت نگارش صحیح به زبان عربی |
5 |
روش تدریس |
به صورت سخنرانی و کنفرانس وارائه مطالب آموزشی در قالب جزوه بدین صورت که استاد از دانشجویان می خواهد هرجلسه درباره یک موضوع به زبان عربی ،انشا بنویسند و سپس در جلسه بعد به تصحیح انشای دانشجویان و گوشزد کردن خطای ایشان می پردازد. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر در تمامی جلسات ،مشارکت فعال درکلاس ، انجام تکالیف مربوطه |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
تخته وکتاب وجزوه استاد و امکانات آموزش آنلاین و آفلاین |
8 |
نحوه ارزشیابی |
به صورت پرسش وپاسخ ، گاها انجام پروژه،انجام تکالیف مربوطه ،امتحان میان ترم وپایان ترم |
9 |
منبع |
1-اللغة العربیة الحدیثة،محمد علی آذر شب،تهران،انتشارات سمت،1374
2-المرشد الواضح فی الانشاء(المرحلة الثانویة)،خالدیة البیاع،بیروت،دارالمکتبة الهلال،1999
3-المرشد الواضح فی التحلیل و الانشاء،صلاح الدین الهواری،هدی عروه
4-فن الکتابة،عبداللطیف الصوفی،دمشق،دارالفکر،2007
5-التعبیر الفنی،محمدغازی التدمری،سوریة،دارالارشاد و للنشر،2004
6- المدخل فی الانشاء،مرتضی قائمی،همدان،سپهر دانش،1385 |