طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس انشا3 به عنوان بکی از درس های پایه مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی ، دانش لازم را برای تقویت نوشتن به زبان عربی که یکی از مهارت های چهارگانه آموزش زبان است،برای دانشجو به ارمغان می آورد.
2 هدف کلی آموزش مهارت نوشتن به زبان عربی به عنوان یکی از مهارت های چهارگانه زبان آموزی در سطح پیشرفته
3 شایستگی های پایه انتظار می رود دانشجوپیش از گذراندن این درس با اسلوب صحیح نگارش به زبان عربی در سطح متوسط که طی گذراندن دروس انشا 1 و انشا 2 حاصل می شود،آشنا باشد و در نگارش به زبان عربی دچار فارسی زدگی یابه کار بردن سبک وسیاق فارسی در عربی نویسی نشود.
4 اهداف یادگیری 1-آشنایی با متون پیشرفته و نسبتا پیچیده 2-تمرین در نوشتن متون پیشرفته 3-تقویت مهارت نگارش صحیح به زبان عربی
5 روش تدریس به صورت سخنرانی و کنفرانس وارائه مطالب آموزشی در قالب جزوه بدین صورت که استاد از دانشجویان می خواهد هرجلسه درباره یک موضوع به زبان عربی ،انشا بنویسند و سپس در جلسه بعد به تصحیح انشای دانشجویان و گوشزد کردن خطای ایشان می پردازد.
6 وظایف دانشجو حضور مستمر در تمامی جلسات ،مشارکت فعال درکلاس ، انجام تکالیف مربوطه
7 مواد و امکانات آموزشی تخته وکتاب وجزوه استاد و امکانات آموزش آنلاین و آفلاین
8 نحوه ارزشیابی به صورت پرسش وپاسخ ، گاها انجام پروژه،انجام تکالیف مربوطه ،امتحان میان ترم وپایان ترم
9 منبع 1-اللغة العربیة الحدیثة،محمد علی آذر شب،تهران،انتشارات سمت،1374 2-المرشد الواضح فی الانشاء(المرحلة الثانویة)،خالدیة البیاع،بیروت،دارالمکتبة الهلال،1999 3-المرشد الواضح فی التحلیل و الانشاء،صلاح الدین الهواری،هدی عروه 4-فن الکتابة،عبداللطیف الصوفی،دمشق،دارالفکر،2007 5-التعبیر الفنی،محمدغازی التدمری،سوریة،دارالارشاد و للنشر،2004 6- المدخل فی الانشاء،مرتضی قائمی،همدان،سپهر دانش،1385