طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره در مجموعه مهارتهای زبانی گفت و شنود بر تقویت قوه سخن گفتن و گفت و گو تاکید می ورزد. این مهارت به عنوان یکی از مهم ترین مهارتها و راهبردهای ارتباطی، زبان آموز را قادر می سازد توانایی سخن گفتن و پاسخ به شنیده ها را تقویت کند و بعد از درک و تشخیص شنیده ها واکنش لازم را نشان بدهد.
2 هدف کلی دستیابی به مهارت درک مطلب و گفتگو با توجه به تحلیل موقعیت سخن در اهداف عمومی دانشگاهی
3 شایستگی های پایه لزوم داشتن آگاهی نسبت به دستور زبان عربی، داشتن شناخت درباره انواع و اقسام ترکیب ها و اسلوب های گفت و گو در این زبان.
4 اهداف یادگیری آشنایی با شیوه های برقراری ارتباط به زبان عربی در سطح مقدماتی - تمرین شنیداری و گفتاری از طریق فایل های صوتی و مشاهده فیلم - آموزش فرآیند نقش آفرینی و مشارکت در جریان کلاس - بسط یادگیری پیرامونی و مشارکت فعال دانشجویان در اهداف عمومی دانشگاهی مشخص شده - گفتگوی آزاد در موضوعات دانشگاهی - مکالمه بر اساس اهداف از پیش تعیین شده
5 روش تدریس تمرین شنیداری و گفتاری- آموزش فرآیند نقش آفرینی و مشارکت در جریان کلاس - گفتگوی آزاد در موضوعات دانشگاهی و محورهای مشخص شده در جزوه و سرفصل آموزشی - مکالمه بر اساس اهداف از پیش تعیین شده
6 وظایف دانشجو حضور مستمر وفعال در کلاس و مشارکت صد در صدی در فعالیت های کلاسی و پرسش و پاسخ ها و گفتگوها و آمادگی مداوم برای شرکت در گفتگوهای جمعی، و تمرین و تکرار مباحث آموزشی، انجام تکالیف هر جلسه اعم از جمله سازی و حفظ حوار و آمادگی برای اجرا و ارائه آن در کلاس
7 منبع العربیة للناشئین/العربیة بین یدیک/العربیة لغیر الناطقین باللغة/صدی الحیاة تالیف دکتر مسعود فکری/گفت و گو تالیف ناصر علی عبدالله/ المدخل إلی تعلم اللغة العربیة/ استفاده از نوارها، فیلم ها، سخنرانی ها و امکانات سمعی و بصری در آموزش زبان عربی
8 مواد و امکانات آموزشی تخته وکتاب وجزوه، کامپیوتر و دیتا و فایل های صوتی تصویری، و امکانات آموزش آنلاین و آفلاین
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی فعالیتهای عملی مستمر(70 درصد) و آزمون پایان ترم (30درصد)