1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با تاریخ ادبیات دوره عباسی از سال 132 تا 334 و سیر تطور شعر و نثر و اعلام ادب این دوره |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجو در پایان دوره می تواند تحولات شعر و نثر عربی در 200 سال اول دوره عباسی را تبیین کرده و با بزرگان ادب این دوره و ویژگی های نثر و شعر آنها آشنا شود |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با سیر تطور ادبیات عباسی از سال 132 تا 334 و شناخت بزرگان ادب عربی در آن روزگار و آشنایی با ویژگیهای شعر و ادب این دوره و آثار بزرگان آن |
5 |
روش تدریس |
تلفیقی از سخنرانی و طرح سوال و پرسش و پاسخ و انجام تحقیق توسط دانشجو |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در متن خوانی و پاسخ به پرسش های طرح شده در کلاس و پیش مطالعه و مرور درس هر جلسه |
7 |
منبع |
تاریخ الادب العباسی فی العصر العباسی (1)دکتر آذر شب؛
تاریخ الادب العربی فی العصر العباسی الاول: شوقی ضیف؛
تاریخ الادب العربی: حنا الفاخوری؛
أدباء العرب فی الأعصر العباسیة حیاتهم، آثارهم، نقد آثارهم: البستانی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب، جزوه، تخته، وایت برد، دیتا، شبکه های اجتماعی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
تحقیق: 15درصد
مستمر وکلاسی:10 درصد
پایان ترم:45 درصد
میان ترم: 30 درصد |