1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
شناخت رویکردهای فلسفی تاثیرگذار در عصر جدید |
2 |
هدف کلی |
شناخت فلسفه هگل و ایدآلیسم آلمانی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با ایدئالیسم آلمانی و رئالیسم
آشنایی با کانت |
4 |
اهداف یادگیری |
ریشه های علمی، فلسفی، کلامی تفکر هگل
تاثر کانت و فیخته و شلینگ بر تفکر هگل
آشنایی با فلسفه هگل، براساس پدیدارشناسی روح
منطق هگل
وجوه تشابه و تفارق با منطق صوری |
5 |
روش تدریس |
استفاده از متون آزمایشی و پاورپوینت |
6 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال در کلاس
پاسخ به سوالات
ارائه کنفرانس
ارائه مقاله تا پایان ترم |
7 |
منبع |
کتاب افکار هگل – دکتر کریم مجتهدی
فلسفه در دوره تجدد حیات فرهنگی غرب از دانته تا کامپانلا، دکتر کریم مجتهدی
«دانش پدیدارشناسی روح» نوشته «گئورگ ویلهلم فردریش هگل»، ترجمه ابراهیم ملکاسماعیلی
دیالکتیک هگل، هانس- گئورگ گادامر، دکتر پگاه مصلح
پدیدار شناسی ذهن به زبان ساده، پل تریجو – داوود صلاحی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
متون درباره ایدآلیسم آلمانی
متون درباره هگل
پاورپوینت |
9 |
نحوه ارزشیابی |
نمره کلاسی
امتحان میان ترم
امتحان پایان ترم
نمره ارائه مقاله |