طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به عنوان یک درس تخصصی انتخابی برای تمامی دانشجویان کارشناسی علوم و مهندسی آب و بخصوص خوشه منابع آب، ارائه می شود.
2 هدف کلی معرفی روش‌های مرسوم و مورد استفاده در هیدرولوژی و هیدرولوزی مهندسی برای محاسبه سیلاب و رسوب در رودخانه‌ها و مخازن
3 شایستگی های پایه آشنایی بیشتر دانشجویان باهیدرولوژی و موضوعات مرتبط با آن و آشنایی با مدیریت رودخانه، سیل و مخزن با تاکید بر موضوعات هیدرولوژیکی
4 اهداف یادگیری آشنایی با مباحث روندیابی سیل کسب توانایی در تعیین مقادیر سیل در دوره بازگشت‌های مختلف کسب توانایی پیش‌بینی رسوب و رسوب‌گذاری در مخازن آشنایی با هیدرولوژی شهری
5 روش تدریس ارائه درس با استفاده از امکانات موجود در سامانه تدریس الکترونیکی . آدوب کانکشن، پاورپوینت، تخته وایت برد، پرسش و پاسخ، حل مسئله، انجام پروژه و بازدیدهای میدانی در صورت محیا شدن شرایط بازدیدهای میدانی.
6 وظایف دانشجو حضور منظم، فعال و مفید در کلاس، آمادگی برای انجام آزمونک (کوئیز شفاهی و کتبی)،انجام به موقع تکالیف و پروژه، شرکت در مباحث کلاسی، شرکت فعال در بازدیدهای میدانی (در صورت محیا شدن شرایط بازدید میدانی و گروهی).
7 منبع فهرست منابع: اصول هیدرولوژی کاربردی، تالیف: دکتر امین علیزاده. ناشر: دانشگاه امام رضا، چاپ چهل و سوم، 1397 هیدرولوژی کاربردی- جلد اول، تالیف: دکتر محمد مهدوی. ناشر: دانشگاه تهران، چاپ دوازدهم، 1397 هیدرولوژی کاربردی- جلد دوم، تالیف: دکتر محمد مهدوی. ناشر: دانشگاه تهران، چاپ هشتم، 1392 هیدرولوژی مهندسی، تالیف: دکتر حمید رضا صفوی. ناشر: انتشارات ارکان، چاپ چهارم، 1397
8 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت تئوری و با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری و تخته وایت بردارائه می شود. در صورتی که کلاسها به صورت غیر حضوری برگزار شود از امکانات مربوطه استفاده خواهد شد. بخشی از درس به صورت بازدید علمی-عملی می باشد. دانشجویان باید ماشین حساب همراه داشته باشند. در کلاس حضور فعال و آن لاین داشته باشند.
9 نحوه ارزشیابی شیوه ارزشیابی: ارزشیابی مستمر (شفاهی و آزمونک) در طول ترم 35% حضور فعال و مفید 10% تکالیف هفتگی 10% پروژه و تحلیل گزارش‌های بازدیدها 20% امتحان پایان‌ترم 25%
10 فایل Pdf File