1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به عنوان یک درس تخصصی انتخابی برای تمامی دانشجویان کارشناسی علوم و مهندسی آب و بخصوص خوشه منابع آب، ارائه می شود. |
2 |
هدف کلی |
معرفی روشهای مرسوم و مورد استفاده در هیدرولوژی و هیدرولوزی مهندسی برای محاسبه سیلاب و رسوب در رودخانهها و مخازن |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی بیشتر دانشجویان باهیدرولوژی و موضوعات مرتبط با آن و آشنایی با مدیریت رودخانه، سیل و مخزن با تاکید بر موضوعات هیدرولوژیکی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مباحث روندیابی سیل
کسب توانایی در تعیین مقادیر سیل در دوره بازگشتهای مختلف
کسب توانایی پیشبینی رسوب و رسوبگذاری در مخازن
آشنایی با هیدرولوژی شهری |
5 |
روش تدریس |
ارائه درس با استفاده از امکانات موجود در سامانه تدریس الکترونیکی . آدوب کانکشن، پاورپوینت، تخته وایت برد، پرسش و پاسخ، حل مسئله، انجام پروژه و بازدیدهای میدانی در صورت محیا شدن شرایط بازدیدهای میدانی. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم، فعال و مفید در کلاس، آمادگی برای انجام آزمونک (کوئیز شفاهی و کتبی)،انجام به موقع تکالیف و پروژه، شرکت در مباحث کلاسی، شرکت فعال در بازدیدهای میدانی (در صورت محیا شدن شرایط بازدید میدانی و گروهی). |
7 |
منبع |
فهرست منابع:
اصول هیدرولوژی کاربردی، تالیف: دکتر امین علیزاده. ناشر: دانشگاه امام رضا، چاپ چهل و سوم، 1397
هیدرولوژی کاربردی- جلد اول، تالیف: دکتر محمد مهدوی. ناشر: دانشگاه تهران، چاپ دوازدهم، 1397
هیدرولوژی کاربردی- جلد دوم، تالیف: دکتر محمد مهدوی. ناشر: دانشگاه تهران، چاپ هشتم، 1392
هیدرولوژی مهندسی، تالیف: دکتر حمید رضا صفوی. ناشر: انتشارات ارکان، چاپ چهارم، 1397 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
درس به صورت تئوری و با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری و تخته وایت بردارائه می شود. در صورتی که کلاسها به صورت غیر حضوری برگزار شود از امکانات مربوطه استفاده خواهد شد.
بخشی از درس به صورت بازدید علمی-عملی می باشد.
دانشجویان باید ماشین حساب همراه داشته باشند.
در کلاس حضور فعال و آن لاین داشته باشند. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
شیوه ارزشیابی:
ارزشیابی مستمر (شفاهی و آزمونک) در طول ترم 35%
حضور فعال و مفید 10%
تکالیف هفتگی 10%
پروژه و تحلیل گزارشهای بازدیدها 20%
امتحان پایانترم 25% |
10 |
فایل |
Pdf File |