طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به عنوان یک درس اختیاری برای دانشجویان مقطع کارشناسی مهندسی طبیعت ارائه می‌شود.
2 هدف کلی آشنایی با مفاهیم و اجزای بیلان آبی، شناخت منابع و مسائل آب کشور و شیوه‌های اندازه‌گیری پارامترهای هیدرولوژیک
3 شایستگی های پایه علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با آب و هیدرولوژی
4 اهداف یادگیری آشنایی و تسلط با موضوعات و مشکلات ناشی از آب در کشور و کمک به تحلیل و ارائه راه حل‌های کارشناسی
5 روش تدریس ارائه درس با استفاده از پاورپوینت، تخته وایت برد، پرسش و پاسخ، حل مسئله، انجام تکلیف و حل تمرین.
6 وظایف دانشجو حضور منظم، فعال و مفید در کلاس، آمادگی برای انجام آزمونک (کوئیز شفاهی و کتبی)،انجام به موقع تکالیف و پروژه، شرکت فعال در مباحث علمی کلاسی
7 منبع اصول هیدرولوژی کاربردی، تالیف: دکتر امین علیزاده. ناشر: دانشگاه امام رضا (ع)، چاپ چهل و پنجم (ویرایش هشتم)، 1400 هیدرولوژی کاربردی- جلد اول، تالیف: دکتر محمد مهدوی. ناشر: دانشگاه تهران، چاپ دوازدهم، 1397 هیدرولوژی کاربردی- جلد دوم، تالیف: دکتر محمد مهدوی. ناشر: دانشگاه تهران، چاپ هشتم، 1392 منابع و مسائل آب در ایران، تالیف: دکتر سعدالله ولایتی. ناشر: موسسه آموزش عالی بینالود، چاپ ششم، 1400
8 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت تئوری و با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری و تخته وایت برد ارائه می‌شود. دانشجویان باید ترجیحا ماشین حساب (و یا ماشین حساب موبایل یا کامپوتر) داشته باشند. در کلاس حضور فعال و اثرگذار داشته باشند. بخشی از درس نیز به صورت عملی و میدانی همراه با ارائه کلاسی برگزار خواهد شد.
9 نحوه ارزشیابی ارائه تحقیق و سمینار (مشروط به کسب حداقل 50% نمره پایان ترم) 30% مشارکت فعال در مباحث علمی کلاس و ارزیابی در طول ترم ( نظم، کوئیز شفاهی و کتبی، تکلیف و تمرین ) 20% پایان ترم 50%