1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به عنوان یک درس اختیاری برای دانشجویان مقطع کارشناسی مهندسی طبیعت ارائه میشود. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مفاهیم و اجزای بیلان آبی، شناخت منابع و مسائل آب کشور و شیوههای اندازهگیری پارامترهای هیدرولوژیک |
3 |
شایستگی های پایه |
علاقهمند به موضوعات مرتبط با آب و هیدرولوژی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی و تسلط با موضوعات و مشکلات ناشی از آب در کشور و کمک به تحلیل و ارائه راه حلهای کارشناسی |
5 |
روش تدریس |
ارائه درس با استفاده از پاورپوینت، تخته وایت برد، پرسش و پاسخ، حل مسئله، انجام تکلیف و حل تمرین. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم، فعال و مفید در کلاس، آمادگی برای انجام آزمونک (کوئیز شفاهی و کتبی)،انجام به موقع تکالیف و پروژه، شرکت فعال در مباحث علمی کلاسی |
7 |
منبع |
اصول هیدرولوژی کاربردی، تالیف: دکتر امین علیزاده. ناشر: دانشگاه امام رضا (ع)، چاپ چهل و پنجم (ویرایش هشتم)، 1400
هیدرولوژی کاربردی- جلد اول، تالیف: دکتر محمد مهدوی. ناشر: دانشگاه تهران، چاپ دوازدهم، 1397
هیدرولوژی کاربردی- جلد دوم، تالیف: دکتر محمد مهدوی. ناشر: دانشگاه تهران، چاپ هشتم، 1392
منابع و مسائل آب در ایران، تالیف: دکتر سعدالله ولایتی. ناشر: موسسه آموزش عالی بینالود، چاپ ششم، 1400 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
درس به صورت تئوری و با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری و تخته وایت برد ارائه میشود. دانشجویان باید ترجیحا ماشین حساب (و یا ماشین حساب موبایل یا کامپوتر) داشته باشند. در کلاس حضور فعال و اثرگذار داشته باشند. بخشی از درس نیز به صورت عملی و میدانی همراه با ارائه کلاسی برگزار خواهد شد. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه تحقیق و سمینار (مشروط به کسب حداقل 50% نمره پایان ترم) 30%
مشارکت فعال در مباحث علمی کلاس و ارزیابی در طول ترم
( نظم، کوئیز شفاهی و کتبی، تکلیف و تمرین ) 20%
پایان ترم 50% |