طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی آشنایی و افزایش اطلاعات دانشجویان در مورد روش‌های استوکستیک و احتمالاتی در تحلیل، مدل‌سازی و طراحی در مهندسی هیدرولوژی
2 منبع کاربرد آمار و احتمالات در منابع آب، تالیف: رضایی پژند. ناشر: سخن گستر، چاپ اول، 1380 هیدرولوژی استوکستیک و کاربردهای آن، تالیف: سید احسان فاطمی، مریم حافظ پرست مودت، هانیه رحیمی فر. دانشگاه رازی، جاپ اول 1396 روش‌های آماری در منابع آب، ترجمه: محمد مهدوی، جعفر دستورانی. انتشاارت دانشگاه تهران چاپ اول، 1391. پیش‌بینی در هیدرولوژی با تحلیل فراوانی، ترجمه: حسین یوسفی، ام‌البنین بذرافشان، مهدی بی‌نیاز. انتشارات دانشگاه تهران. چاپ اول 1397. تحلیل فراوانی سیل، ترجمه: اسلامیان و سلطانی کوپائی، تالیف: رائو و چاندرا . ناشر: انتشارات ارکان، چاپ اول، پائیز 1381 هیدرولوژی پیشرفته، تالیف: کارآموز و عراقی نژاد. ناشر: دانشگاه صنعتی امیر کبیر، چاپ اول، پائیز 1384 هیدرولوژی مهندسی، تالیف: دکتر حمید رضا صفوی. ناشر: انتشارات ارکان، چاپ چهارم، 1397 هیدرولوژی کاربردی، تالیف: ون ته چاو و همکاران. ترجمه: فائزه فروزنده ناشر: مرکز نشر دانشگاهی، چاپ اول، 1387 هیدرولوژی مهندسی، تالیف: سابرامانیا. ترجمه: دکتر شعبانی ناشر: دانشگاه آزاد اسلامی-واحد نیریز، چاپ اول، 1389
3 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر (ارزیابی در طول ترم شامل، حضور و مشارکت فعال در مباحث کلاس، آزمونک و....)، 25 درصد تکالیف هفتگی، 20درصد انجام پروژه و ارائه تحقیق کلاسی، 30درصد امتحان پایان‌ترم، 25درصد
4 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به صورت دو واحد تئوری به عنوان یک درس انتخابی در دوره کارشناسی‌ارشد مدیریت منابع آب ارائه می‌شود.
5 شایستگی های پایه علاقه‌مند به علوم هیدرولوژی و آمار و احتمالات
6 اهداف یادگیری توانایی تحلیل وقایع هیدرولوژیکی با دیدگاه احتمالاتی، توانایی تحلیل دوره بازگشت وقایع عیدرولوژیکی توانایی تحلیل همبستگی‌های بین متغییرها در هیدرولوزی توانایی تحلیل نتایج مدل‌سازی هیدرولوزیکی و تعیین مناسب‌ترین مدل یا نتایج
7 روش تدریس ارائه سرفصل‌ها با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و با استفاده از وایت برد و روش‌های مشابه در آموزش غیرحضوری انجام خواهد شد. انجام تکلیف و پروژه توسط دانشجویان به تثبیت موضوعات ارائه شده کمک خواهد کرد. معرفی بعضی از نرم‌افزارهای آماری-هیدرولوژیکی و بعضی از موضوعات آماری هیدرولوژیکی از قبیل عدم قطعیت، آنتروپی، توابع مفصل و .... به عنوان بخشی وظایف دانشجویان و بحث و بررسی آنها در کلاس درس
8 وظایف دانشجو حضور منظم، فعال و مفید در کلاس درس انجام به موقع تمامی تکالیف و پروژه‌های کلاسی، ارائه سمینار کلاسی در ارتباط با یکی از موضوعات هیدرولوژی آماری ی از قبیل عدم قطعیت، آنتروپی، توابع مفصل و .... یا معرفی بعضی از نرم‌افزارهای آماری-هیدرولوژیکی
9 مواد و امکانات آموزشی درس با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری و وایت برد در کلاس و یا به صورت آموزش از دورارائه می شود. علاوه بر آن پروژه ای نیز به صورت آموزشی و تثبیت مطالب توسط دانشجویان می بایست انجام شود. ارائه یک سمینار توسط هر یک از دانشجویان در ارتباط با یکی از موضوعات آماری هیدرولوژیکی از قبیل عدم قطعیت، آنتروپی، توابع مفصل و .... یا معرفی بعضی از نرم‌افزارهای آماری-هیدرولوژیکی از روش‌های دیگر آموزشی خواهد بود.
10 فایل Pdf File