طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به صورت دو واحد تئوری به عنوان یک درس انتخابی در دوره کارشناسی ارشد مدیریت منابع آب ارائه می‌شود.
2 هدف کلی آشنایی و افزایش اطلاعات دانشجویان در مورد تحلیل‌ها و مدل‌سازی هیدرولوژیکی در حوضه‌های کوچک و شهری
3 شایستگی های پایه علاقه‌مند به علوم هیدرولوژی و موضوعات وابسته
4 اهداف یادگیری توانایی شناخت میکانیزم‌های هیدرولوژی شهری و حوضه‌های کوچک مدیریت رواناب‌های شهری استفاده مناسب از رواناب‌های شهری
5 روش تدریس ارائه سرفصل ها با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و با استفاده از وایت برد انجام خواهد شد. انجام تکلیف و پروژه توسط دانشجویان به تثبیت موضوعات ارائه شده کمک خواهد کرد. معرفی برخی دیگر از مدل‌های مربوط به هیدرولوژی شهری و یا حوضه‌های کوچک از طریق ارائه‌های دانشجویی و بحث در ارتباط با اصول هیدرولوژیکی حاکم بر این مدل‌ها و اصول به کارگیری آنها
6 وظایف دانشجو حضور منظم، فعال و مفید در کلاس درس انجام به موقع تمامی تکالیف و پروژه‌های کلاسی، ارائه سمینار کلاسی در ارتباط با یکی از موضوعات پیشنهاد شده و نرم‌افزارهای مشخص شده
7 منبع هیدرولوژی پیشرفته، تالیف: دکتر محمد کارآموز و دکتر شهاب عراقی نژاد. ناشر: دانشگاه صنعتی امیر کبیر، چاپ چهارم، 1397 هیدرولوژی مهندسی، تالیف: دکتر حمید رضا صفوی. ناشر: انتشارات ارکان، چاپ چهارم، 1397 هیدرولوژی رگبار در حوضه های شهری. ترجمه: دکتر سعید برومند نسب. مولف: اکان، ع. ناشر: دانشگاه شهید چمران اهواز. 1380 اصول هیدرولوژی کاربردی، تالیف: دکتر امین علیزاده. ناشر: دانشگاه امام رضا، چاپ چهل و سوم، 1397 سیستم‌های هیدرولوژی مدل‌سازی بارندگی-رواناب جلد اول و دوم، تالیف: وی-پی سینگ ترجمه، دکتر محمدرضا نجفی. ناشر: دانشگاه تهران، چاپ دوم، 1387 سایر منابع علمی، معتبر و به روز انگلیسی
8 مواد و امکانات آموزشی درس با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری و وایت برد در کلاس ارائه می شود. علاوه بر آن پروژه‌ای نیز به صورت آموزشی و تثبیت مطالب توسط دانشجویان می‌بایست انجام شود. ضمنا موضوعاتی به دانشجویان پیشنهاد می شود تا در رابطه با آنها در کلاس به صورت سمینار ارائه نمایند.
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر در طول ترم تکلیف، سئوال و کوئیز شفاهی و کتبی، و سایر روش‌های ارزیابی در طول ترم) 25% مشارکت فعال و مفید در مباحث علمی کلاس 10% ارائه سمینار همراه با تحلیل کامل آن 25% پایان ترم 40%