| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
1 واحد تخصصی پایه |
| 2 |
هدف کلی |
دانشجویان پس از گذراندن این درس قادر خواهند بود تکنیکهای آماری پیشرفته را در تحقیقات علوم ورزشی به کار گیرند، دادههای پیچیده را تحلیل کنند، نتایج را تفسیر و گزارشدهی علمی انجام دهند. |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مقدمات آمار و توانایی اجرای نرم افزار spss |
| 4 |
اهداف یادگیری |
تسلط بر مفاهیم توزیعهای آماری، محاسبه توان آماری و حجم نمونه، تفسیر اندازه اثر در مطالعات ورزشی |
| 5 |
اهداف یادگیری |
اجرای MANOVA در تحقیقات ورزشی، ارزیابی مفروضات، تفسیر آزمونهای چندمتغیره و انجام مقایسههای پسینی |
| 6 |
اهداف یادگیری |
اجرای رگرسیون چندگانه و لجستیک، تشخیص همخطی، مدلسازی روابط پیچیده بین متغیرها در فیزیولوژی ورزشی |
| 7 |
اهداف یادگیری |
تحلیل دادههای طولی، اجرای مدلهای خطی مختلط، مدیریت دادههای گمشده در مطالعات تمرینی |
| 8 |
اهداف یادگیری |
اجرای EFA و CFA، اعتبارسنجی پرسشنامههای ورزشی، تفسیر بارهای عاملی و شاخصهای برازش |
| 9 |
اهداف یادگیری |
طراحی و آزمون مدلهای ساختاری، ارزیابی برازش مدل، تحلیل روابط مستقیم و غیرمستقیم بین متغیرها |
| 10 |
اهداف یادگیری |
انتخاب و اجرای آزمونهای ناپارامتریک مناسب، تحلیل بقا، استفاده از روشهای Bootstrap |
| 11 |
اهداف یادگیری |
انجام متاآنالیز، محاسبه اندازه اثر ترکیبی، ارزیابی ناهمگونی و تورش انتشار، ترسیم نمودارهای Forest و Funnel |
| 12 |
روش تدریس |
سخنرانی تعاملی با ارائه مثالهای عملی از تحقیقات ورزشی
کارگاه عملی با نرمافزارهای SPSS، R و AMOS
بحث گروهی و تحلیل مقالات منتشر شده
حل مسئله و تمرینهای کاربردی با دادههای واقعی |
| 13 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم و مشارکت در کلاس |
| 14 |
منبع |
کتب تخصصی آمار در علوم ورزشی
مقالات علمی منتبر در مجلات ISI
راهنمای نرمافزارهای آماری
بانک دادههای نمونه از تحقیقات ورزشی |
| 15 |
نحوه ارزشیابی |
تکالیف عملی (40%): تحلیل داده با نرمافزارهای آماری
پروژه نهایی (30%): اجرای یک مطالعه آماری کامل یا متاآنالیز
آزمون میانترم (15%): ارزیابی مفاهیم نظری
ارائه و مشارکت کلاسی (15%): ارائه مقاله و مشارکت در بحثها |
| 16 |
فایل |
Pdf File |