| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دو واحد درسی اختیاری |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی با ساز و کارهای بیولوژیکی پاسخ و سازگاری بدن با فعالیت های ورزشی |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آَشنایی با فیزیولوژی انسان و فیزولوژی ورزشی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
سازگاری با تمرینات استقامتی و قدرتی |
| 5 |
اهداف یادگیری |
افزونگی فیزیولوژیکی و پاسخ های یکپارچه به ورزش |
| 6 |
اهداف یادگیری |
تنظیم مولکولی هیپرتروفی فیبر عضلانی ناشی از ورزش |
| 7 |
اهداف یادگیری |
اثرات ورزش و افزایش سن بر عضلات اسکلتی |
| 8 |
اهداف یادگیری |
خستگی پذیری عملکرد: مکانیسم ها و ویژگی تکلیف |
| 9 |
اهداف یادگیری |
مبنای مولکولی برای خستگی ناشی از ورزش: اهمیت کنترل دقیق کلسیم درون سلولی |
| 10 |
اهداف یادگیری |
کنترل متابولیسم عضلانی توسط مجموعه میانجی |
| 11 |
اهداف یادگیری |
برهم کنش بافت عضلانی- چربی |
| 12 |
اهداف یادگیری |
عضله اسکلتی به عنوان یک اندام درون ریز: نقش میوکین ها در سازگاری با ورزش |
| 13 |
اهداف یادگیری |
نقش MicroRNA ها در پاسخ قلبی به ورزش |
| 14 |
اهداف یادگیری |
اگزوزوم ها به عنوان واسطه های سازگاری سیستمیک با تمرین استقامتی |
| 15 |
اهداف یادگیری |
Omics and Exercise: رویکردهای جهانی برای نقشه برداری از شبکه های بیولوژیکی ورزش |
| 16 |
اهداف یادگیری |
ورزش و اپی ژنوم عضلات اسکلتی |
| 17 |
اهداف یادگیری |
نقش گیرنده های هسته ای در سازگاری های عضلانی ناشی از ورزش |
| 18 |
اهداف یادگیری |
اثرات مفید ورزش وابسته به اتوفاژی |
| 19 |
روش تدریس |
ارائه مطالب به صورت سمینار همراه با بحث و گفتگو |
| 20 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم و مشارکت فعال |
| 21 |
منبع |
The Biology of Exercise Cold Spring Harbor Perspectives in Medicine publisher 2017 |
| 22 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی مستمر 5 نمره
تکلیف کلاسی 5 نمره
امتحان پایانی 10 نمره |
| 23 |
فایل |
Pdf File |