طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس تلاش دارد تا دانشجویان را پیچیدگی مفهوم پیشرفت و توسعه آشنا نماید و نشان دهد که فرایند توسعه و پیشرفت نیازمند فهم از فرهنگ و جامعه و تاریخ و دین کشور دارد و صرفا یک فرایند اقتصادی بدون نگاه به ابعاد دیگر زندگی انسانی نیست
2 هدف کلی هدف از این واحد آموزشی در مقطع کارشناسی بیش از آنکه آموختن پاره¬ای معلومات به دانشجویان باشد، نشان دادن گستره مجهولات و زمینه¬های پژوهش و تفکر در این حوزه معرفتی است.
3 شایستگی های پایه آشنایی با مبانی علم اقتصاد به خصوص اقتصاد خرد و کلان
4 اهداف یادگیری محتوای آموزشی و برنامه پژوهشی این عنوان درسی نیز متناسب با هدف طراحی شده است. انتظار می¬رود دانشجویان پس از گذارندن این درس با گستره و نظام مسائل حوزه پیشرفت و عدالت آشنا شوند تا بتوانند در آینده نگاه واقع بینانه تر و جامع تری به لوازم و تبعات اتخاذ سیاست ها و خط مشی ها در فرایند پیشرفت کشور داشته باشند.
5 روش تدریس روش تدریس این درس، شامل سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث، یادگیری مشارکتی و مبتنی بر مساله و ارائه دانشجویی است.
6 وظایف دانشجو از دانشجویان محترم انتظار می رود درس را گام به گام دنبال نموده، مشارکت فعال در مباحث داشته و ارائه های کلاسی را به صورت منظم داشته باشند.
7 منبع توسعه اقتصادی، مایکل تودارو، استفن سی اسمیت، ترجمه شهنام طاهری، نشرهستان اقتصاد توسعه، جرارد رولاند، ترجمه محمد نعمتی، نشر دانشگاه امام صادق عدالت، کار درست کدام است، مایکل سندل چرا ملت ها شکست می خورند، عجم اوغلو مقالات و گزارش های معرفی شده توسط استاد در کلاس
8 مواد و امکانات آموزشی منابع اصلی اشاره شده در بخش منابع، پاورپوینتها و نکات ارائه شده توسط استاد در کلاس و ارائه های دیگر دانشجویان در کلاس
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی شامل موارد ارزیابی کلاسی(پرسش و پاسخ، فعالیت های کلاسی)، ارائه های کلاسی و امتحان میانترم و پایانترم خواهد بود.