طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از دروس الزامی دوره کارشناسی ارشد شاخه رسوب شناسی و سنگ رسوبی رشته زمین شناسی
2 هدف کلی آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با شناخت رخساره ها و تفسیر آنها در چهارچوب محیط رسوبی، بویژه در اریناط با اکتشاف و بهره برداری از منابع سوخت های فسیلی و شناخت بهتر مخاذن آبهای زیرزمینی
3 شایستگی های پایه آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با محیط های رسوبی عهد حاضر و تفسیر توالی های دیرینه
4 اهداف یادگیری شنایی دانشجویان با مبانی نظری پیشرفته در تفسیر محیط های رسوبی و کاربرد آنها در صنعت نفت و غیره
5 روش تدریس استفاده از پاورپوینت های تهیه شده و استفاده از مجلات و کتب مرتبط
6 وظایف دانشجو پاسخ به سوالات کلاسی و انجام یک پروژه در ارتباط با مسایل سوال برآنگیز در شناخت و تفسیر محیط رسوبی خاصی. بعلاوه کوئیز های کلاسی و آزمون پایان ترم
7 منبع مجلات (sedimentology, SEPM,sedimentary geology et) و مقالات مرتبط و کتب انگلیسی و فارسی. Miall, A., 2014, Fluvial Depositional Systems: Springer Geology, 316p Slatt, R.M., 2013, Stratigraphic Reservoir Characterization for Petroleum Geologists, Geophysicists, and Engineers, Developments in Petroleum Series, 61, Elsevier, 671p. Warren, J.K., 1999, Evaporites: Their Evolution and Economics, Blackwell Scientific Publications, London, 438p. Scholle, P.A. and Spearing, D. (eds.), 1981, Sandstone Depositional Environments: AAPG Memoir 31, 404p. Scholle, P.A., Bebout, D.G. and Moore, C.H. (eds.), 1983, Carbonate Depositional Environments: AAPG, Memoir 33, 691p. Einsele, G., 2000, Sedimentary Basins. Springer-Verlag, Berlin, 628 pp. Flugel, E., 2010, Microfacies of Carbonate Rocks: Analysis, Interpretation and Application (2ed ed.), Springer, 984p. لیست مبسوط در پاورپوینت به دانشجویان داده می شود
8 مواد و امکانات آموزشی مقلات مورد نیاز و کتب لازم در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت. پاورپوینت در دسترس دانشجویان است.
9 نحوه ارزشیابی سوالات کلاسی، پروژه تحقیقی، کوئیز در طول ترم و آزون آخر ترم