1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس یکی از دروس مهارت محور در رشته علوم سیاسی است که جایگاهی ابزاری در میان سایر دروس رشته علوم سیاسی دارد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با شیوه و مهارت ویراستاری در متون سیاسی و شیوه دقیق نگارش |
3 |
شایستگی های پایه |
تسلط بر زبان فارسی معیار |
4 |
اهداف یادگیری |
هدف غایی از یادگیری این درس کسب مهارت نگارش درست متون سیاسی به زبان علمی و ایجاد توانایی نگارش اسناد مختلف اندیشکده ای در دانشجویان است. |
5 |
روش تدریس |
تدریس این درس به صورت مهارت محور و با شاهد مثال های فراوان در متون و اسناد سیاسی است |
6 |
وظایف دانشجو |
1. حضور به موقع در کلاس درس
2. استماع و یادداشت برداری در کلاس درس
3. انجام تکالیف کلاسی و ارسال به موقع برای نماینده کلاس |
7 |
منبع |
الف) منابع اصلی: 1. برزگر، ابراهیم (1401)، نگارش و ویرایش متون سیاسی، تهران: سمت. / 2. کتابچه دستور خط فارسی (نسخه 1401)، فرهنگستان زبان و ادب فارسی. / 3.کتابچه دستهبندی اسناد سیاستی در اندیشکده های ایران/// منابع کمکی: نیکوبخت، ناصر(1389)، مبانی درست نویسی زبان فارسی معیار، تهران: نشر چشمه./ ذوالفقاری، حسن(1394)، آموزش ویراستاری و درست نویسی، تهران: نشر علم./ و متون کلاسیک نظیر گلستان سعدی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از اسلاید، وایت برد و متون برتر رشته علوم سیاسی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
نظم و مشارکت کلاسی: 2 نمره / انجام تمرین ها و تکالیف کلاسی: 4 نمره / آزمون میانترم: 4 نمره / آزمون پایانترم: 10 نمره/// لازم به ذکر است منابع امتحان میانترم، در پایانترم حذف نخواهد شد. |
10 |
فایل |
Pdf File |