طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره دوران هشت ساله دفاع مقدس، به عنوان یکی از مهمترین ادوار انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران شناخته می‌شود. در این درس با اهداف قدرت‌های بزرگ از تهاجم به ایران آشنا می‌شویم و پیامدهای ملی، منطقه‌ای و جهانی پیروزی در جنگ تحمیلی مورد توصیف و تبیین قرار می‌گیرد.
2 هدف کلی در این درس دانشجویان با «خدمات متقابل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» آشنا می‌شوند و ضمن تحلیل محتوایی و عینی دفاع مقدس، تجارب و دستاوردهای آن تبیین و الگوهای مدیریتی دفاع مقدس استخراج و درس‌های آن دوران، برای سیاست امروز به بحث گذاشته می‌شود.
3 روش تدریس ارائه مطالب توسط مدرس، مباحثه و گفتگو، بررسی موضوعات اندیشه سیاسی ضمن مباحث تاریخی
4 وظایف دانشجو حضور منظم در کلاس درس، استماع، تفکر، طرح سؤال در خصوص ابهامات و مطالعه
5 منبع منبع اصلی: کتاب «جنگ ایران و عراق؛ موضوعات و مسائل»، نویسنده: محمد درودیان، انتشارات سمت/// منابع جانبی: • دایرة المعارف مصور جنگ ایران و عراق، انتشارات سایان • کتاب آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، انتشارات سمت • کتاب نبرد بیست و ششم، نشر ستارگان درخشان • دیگر کتب و مقالات مرتبط با سرفصل‌های درس
6 مواد و امکانات آموزشی استفاده از اسلاید، کلیپ و مستند ضمن ارائه سرفصل ها
7 نحوه ارزشیابی امتحان میانترم 40 درصد نمره/ امتحان پایانترم 50 درصد نمره/ مشارکت کلاسی: 10 درصد نمره/ فعالیت پژوهشی داوطلبانه نمره تشویقی دارد
8 فایل Pdf File
9 شایستگی های پایه آشنایی اجمالی با تاریخ سیاسی ایران