طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی در نظام های اقتصادی مقایسه ای ، دانشجویان با سیستم های مختلف اقتصادی در سراسر جهان ، از جمله سرمایه داری بازار لیبرال ، سرمایه داری بازار اجتماعی و سرمایه داری بازار آسیایی آشنا می شوند. این دوره همچنین مهمترین زیر سیستم های اقتصادها ، به عنوان مثال ، موسسات بازار کار را توضیح می دهد.
2 شایستگی های پایه آشنایی با مباحث اقتصاد خرد و اقتصاد کلان
3 اهداف یادگیری در پایان این دوره ، دانش آموزان باید بتوانند سیستمهای اقتصادی اصلی ، پتانسیل و معایب آنها را مقایسه کنند. تجزیه و تحلیل عملکرد زیر سیستم های اقتصادی در یک دیدگاه مقایسه ای. این دوره همچنین مهارت های دانش آموز را در تفکر انتقادی ، استدلال ، نوشتن و همچنین کار گروهی بهبود می بخشد.
4 روش تدریس روش تدریس به صورت مشارکتی خواهد بود. در جلسه اول دانشجویان کلاس به گروههای 2 نفره تقسیم خواهند شد و بسیاری از تکالیف محول شده را باید به صورت گروهی انجام دهند. در هر جلسه استاد درس به مدت یک ساعت بر اساس سرفصل های تعیین شده لکچر خواهد داشت. پس از آن به مدت نیم ساعت دانشجویان در خصوص مباحث مطرح شده به بحث می‌پردازند. در پایان هر مبحث کوییزی از دانشجویان گرفته میشود. علاوه بر این هر گروه باید به یکی از سوالاتی که در هفته اول تعیین خواهد شد به صورت تیمی پاسخ داده و پاسخ را در قالب یک یادداشت 2000 کلمه ای ارائه دهد.
5 وظایف دانشجو حضور به موقع در کلاس، پیگیری موضوعات درسی و مشارکت فعالانه در گروه
6 منبع فیلم های آموزشی بارگزاری شده در سایت دانشگاه و کانال درس
7 مواد و امکانات آموزشی ارائه کلاسی توسط استاد، نمایش فیلم های مستند آموزشی مرتبط، نگارش مقاله تحلیلی توسط دانشجویان به صورت تیمی برای تقویت قدرت تحلیل و استدلال و همچنین کار گروهی برگزاری دو مناظره میان دانشجویان برای تقویت قدرت نقد و دفاع، برگزاری کوییز انگلیسی به صورت گروهی در گروههای سه نفره برای تقویت کار گروهی و تکمیل یادگیری
8 نحوه ارزشیابی امتحان میان ترم تا پایان جلسه هشتم 8 نمره، امتحان پایان ترم از جلسه هشتم تا جلسه شانزدهم 8 نمره، 4 کوییز جمعا 2 نمره، یادداشت گروهی 2 نمره