1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به ارزش 2 واحد از جمله واحدهای نظری و دروس تخصصی است. مباحث ارائه شده در این درس قدرت تحلیل دانشجو در زمینه کارکرد سیستم کلی اقتصاد را پرورش می دهد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مباحث اثباتی اقتصاد کلان، حسابداری درآمد ملی، مبانی پایه ای اقتصاد کلان کینزی و عملکرد سیایتهای مالی و نیز موضوعات تکمیلی مدل درآمد-مخارج کینزی و سیاستهای پولی است. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مفاهیم پایه ریاضیات و تحلیل نموداری، و درس اقتصاد عمومی(1) . |
4 |
اهداف یادگیری |
هدف از یادگیری این درس آشنایی با نحوه تحلیل تعیین درآمد ملی تعادلی، فهم خصوصیات رکود اقتصادی با تمرکز بر سیاستهای جانب تقاضا مبتنی بر دیدگاههای کینزی و نیز شناخت روشهای محاسبه درآمد ملی. |
5 |
روش تدریس |
ارائه مطالب در قالب اسلاید، ارائه مباحث در اشکال مختلف نموداری،طرح پرسشهایی جهت افزایش قدرت تحلیلی در کلاس درس و نیز لحاظ کلاس حل تمرین به جهت افزایش مهارت در حل مسایل عددی مرتبط با درس. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر دانشجویان در کلاس درس به دلیل حجم بالای مطالب و پیوستگی آنها، مشارکت فعال در مباحث کلاسی، حضور اجباری در کلاس حل تمرین و انجام منظم تکالیف. |
7 |
منبع |
اقتصاد کلان دکتر عباس شاکری/ اقتصاد کلان دکتر تیمور رحمانی/ اقتصاد کلان دکتر فریدون تفضلی/ اقتصاد کلان رودیگر دورنبوش و استانلی فیشر، ترجمه: دکتر محمدحسین تیزهوش تابان/ اقتصاد کلان دکتر حمید کردبچه. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از وایت برد، سیستم سخت افزاری جهت ارائه اسلاید، و لینک مجازی کلاس جهت کلاسهای آنلاین، سامانه VU. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
کوئیز به ارزش 5 نمره، میان ترم به ارزش 7 نمره، پایان ترم به ارزش 5 نمره، نمره کلاس حل تمرین به ارزش 3 نمره و نمره مازاد جهت حضور مستمر دانشجو. |
10 |
فایل |
Pdf File |