1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به ارزش 3 واحد از جمله واحدهای نظری و دروس تخصصی است. مباحث ارائه شده در این درس قدرت تحلیل دانشجو در زمینه کارکرد سیستم کلی اقتصاد را پرورش می دهد. همچنین این درس در راستای بیان دیدگاههای مختلف مکتبی اقتصاد کلان دانشجو را یاری می رساند. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مباحث اثباتی اقتصاد کلان، حسابداری درآمد ملی، مبانی پایه ای اقتصاد کلان کینزی و عملکرد سیایتهای مالی و نیز موضوعات تکمیلی مدل درآمد-مخارج کینزی و مباحث مقدماتی جهت الگوی تحلیلی IS-LM است. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مفاهیم پایه ریاضیات و تحلیل نموداری، مباحث کلی مبانی علم اقتصاد و درس اقتصاد خرد (1) . |
4 |
اهداف یادگیری |
هدف از یادگیری این درس آشنایی با نحوه تحلیل تعیین درآمد ملی تعادلی، فهم خصوصیات رکود اقتصادی با تمرکز بر سیاستهای جانب تقاضا مبتنی بر ددگاههای کینزی و نیز شناخت روشهای محاسبه درآمد ملی. |
5 |
روش تدریس |
ارائه مطالب در قالب اسلاید، ارائه مباحث در اشکال مختلف نموداری،طرح پرسشهایی جهت افزایش قدرت تحلیلی در کلاس درس و نیز لحاظ کلاس حل تمرین به جهت افزایش مهارت در حل مسایل عددی مرتبط با درس. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر دانشجویان در کلاس درس به دلیل حجم بالای مطالب و پیوستگی آنها، مشارکت فعال در مباحث کلاسی، حضور اجباری در کلاس حل تمرین و انجام منظم تکالیف. |
7 |
منبع |
اقتصاد کلان دکتر عباس شاکری/ اقتصاد کلان دکتر تیمور رحمانی/ اقتصاد کلان دکتر فریدون تفضلی/ اقتصاد کلان رودیگر دورنبوش و استانلی فیشر، ترجمه: دکتر محمدحسین تیزهوش تابان/ اقتصاد کلان دکتر حمید کردبچه. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از وایت برد، سیستم سخت افزاری جهت ارائه اسلاید، و لینک مجازی کلاس جهت کلاسهای آنلاین، سامانه VU. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
کوئیز به ارزش 5 نمره، میان ترم به ارزش 7 نمره، پایان ترم به ارزش 5 نمره، نمره کلاس حل تمرین به ارزش 3 نمره و نمره مازاد جهت حضور مستمر دانشجو. |
10 |
فایل |
Pdf File |