1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اختیاری دوره کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی گرایش مبانی نظی اسلام |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با تاریخ فلسفه با رویکرد تطبیقی |
3 |
شایستگی های پایه |
پیش نیاز ندارد |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با منابع و نظامهای فلسفه اسلامی و غرب و مقایسه تطبیقی آراء در مسائل مهم |
5 |
روش تدریس |
تقریر مباحث اصلی درس در کلاس - پرسش و پاسخ در کلاس - ارائه سمینار توسط دانشجویان |
6 |
وظایف دانشجو |
1- فراگیری محتوای آموزشی که از طریق فایلهای بارگذاری شده در سامانه آموزش مجازی که برای هر جلسه بارگذاری میشود قبل از حضور در کلاس 2- حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف و کنفرانس |
7 |
منبع |
تاریخ فلسفه از فردریک کاپلیستون ، ترجمه سید جلال الدین مجتبوی - سیر حکمت در اروپا از محمد علی فروغی - تاریخ فلسفه در جهان اسلامی از حنّاالفاخوری و خلیل الجرّ ، ترجمه عبدالحمید آیتی – سیر فلسفه در جهان اسلام از ماجد فخری - تاریخ فلسفه اسلامی از هانری کوربن - الملل و النحل از عبدالکریم شهرستانی - تاریخ فلسفه در اسلام با ویراستاری میان محمد شریف - تاریخ علوم عقلی در تمدن اسلامی تا اواسط قرن پنجم از ذبیح ا... صفا - مقالات فلسفی از شهید مطهری ، جلد سوم - ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام از ابراهیمی دینانی – نقد تفکر فلسفی غرب از اتین ژیلسون – مناسبات دین و فلسفه از رضا اکبریان – فلسفه های مضاف از خسرو پناه |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
امکانات سامانه آموزش مجازی و وسایل کمک آموزشی کلاس درسی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
- فعالیت های مستمر در طول ترم و مشارکت در پرسش و پاسخ و ارائه سمینار در کلاس 2- آزمون میان ترم 3- آزمون پایان ترم 4- ارائه سمینار |
10 |
فایل |
Pdf File |