1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
از دروس تخصصی و الزامی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مباحث فقه امامیه در بخش قراردادهاو برخی روش های استدلال فقهی برای ورود به فقه استدلالی و اجتهادی |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن درس مبادی فقه |
4 |
اهداف یادگیری |
تآشنایی با مباحث فقه امامیه در بخش معاملات و برخی روشهای استدلال فقهی، جهت کسب آمادگی برای ورود در فقه استدلالی و اجتهادی |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی؛ ارزشیابی از آموختههای دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هماندیشی با استفاده از روش بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقهمندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث. |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در مباحث کلاس، انجام تکالیف در خارج از کلاس |
7 |
منبع |
منبع اصلی: کتاب تحریر الروضه
فرعی: شرایع الاسلام، دروس تمهیدیه ایروانی، تحریر الوسیله و ... |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدیو پرژکتور، رایانه، نرم افزارهای فقهی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون پایان ترم، مشارکت کلاسی، تکالیف و حضور. |