1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
از دروس تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با نظام حقوق خانواده در اسلام و مقایسه آن با سایر نظامهای حقوقی |
3 |
شایستگی های پایه |
توانمندسازی دانشجویان جهت آشنایی با احکام ازدواج و طلاق و فراگیری حقوق زوجین در زندگی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نظام حقوق خانواده در اسلام و مقایسه آن با سایر نظامهای حقوقی |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی؛ ارزشیابی از آموختههای دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هماندیشی با استفاده از روش بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقهمندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث. |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در مباحث درسی، انجام تکالیف درسی |
7 |
منبع |
منابع اصلی:
- صفایی، سید حسین، امامی، اسدالله، مختصر حقوق خانواده، تهران: نشر میزان، 1394 ش.
منابع فرعی:
- رسولی، محمد، حقوق خانواده، تهران: آوای نور، 1386 ش.
- کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی: خانواده، تهران: شرکت انتشار، با همکاری بهمن برنا، 1371 ش.
- بابا زاده، علیاکبر، سبحانی، جعفر، مسائل ازدواج و حقوق خانواده، تهران: بدر، 1386 ش.
- جعفری لنگرودی، محمدجعفر، حقوق خانواده، تهران: کتابخانه گنج دانش، 1368 ش.
- طاهری، حبیبالله، سیری در مسائل خانواده، تهران: مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی، 1370 ش.
- رسایی نیا، ناصر، حقوق خانواده، تهران: بهینه، 1379 ش.
- موسوی بجنوردی، سید محمد، حقوق خانواده، تهران: مجد، 1386 ش.
- وحیدی، محمد، احکام خانواده، قم: سنابل، 1385 ش.
- مشایخی، قدرت الله، خانواده از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه، 1387 ش.
- حبیبی تبار، جواد، گامبهگام با حقوق خانواده، قم: گامبهگام، 11386 ش. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت بورد، رایانه با نرم افزارهای مرتبط، ویدیو پرژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر کلاسی، تکالیف درسی، آزمون پایان ترم |