1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
باعث بالا رفتن مهارت دانشجو در قرائت و تسلط بر مفاهیم متن های به روز عربی میشود. |
2 |
هدف کلی |
بالا رفتن مهارت خواندن متون دانشجو |
3 |
شایستگی های پایه |
1 |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با الفاظ پر کاربرد عربی و نحوه بکارگیری آنهادر عبارات وجملات عربی |
5 |
روش تدریس |
1-ارائه الگوی قرائت اولیه توسط استاد-2-توضیح درباره الفاظ و تعابی پیچیده- 3-بیان تصویر کلی از متن توسط استاد-4-ارائه مفهوم کلی و اجمالی از متن-5-مشارکت دادن دانشجو در قرائت متن و بیان جزئی تر مفاهیم |
6 |
وظایف دانشجو |
1-پیش مطالعه متن-استخراج مفردات و تعابیر پیچیده-مراجعه به منابع مربوطه برای رفع اشکال-تمرین درست خوانی متن-مرور دانسته های نحوی و بلاغی و زبانی |
7 |
منبع |
الجامع فی تاریخ الادب العربی الحدیث حنا الفاخوری-المولفات الکامله لامنفلوطی- کلمات وإشارات 2-مجددون ومجترون-مجددون ومجترون-أحادیث-طه حسین-الأىب العربی المعاصر_شوقی ضیفالأىب العربی المعاصر_شوقی ضیف-دراسات فی الملذاهب الاجتماعیة و الادبیة-عقاد-صوت العالم-نعیمه-فتاة غسان_جرجی زیدان-فتاة غسان_جرجی زیدان-مارون عبود - الرؤوس |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
برگزاری کلاس از طریق وبینار
برقراری ارتباط با دانشجویان به صورت آنلاین و همچنین واتساپی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
نمره اصلی از طریق مشارکت مستمر دانشجو در طول ترم و همچنین از طریق ارائه کلاسی و یک چهارم نمره هم از طریق کتبی |