1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
فلسفه این درس باز آموزی قواعدی است که دانشجویان در ترم قبل در دو درس صرف و نحو آموخته اند |
2 |
هدف کلی |
تمرین و ممارست عملی آموخته های پیشین دانشجویان |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجو باید تقریبا نیمی از قواعد صرف و نحو را خوانده باشد تا در این درس به بررسی آموخته های قبل پرداخته شود |
4 |
اهداف یادگیری |
ممارست و حل تمرینهای قواعدی که دانشجویان در ترمهای قبل فرا گرفته اند در این درس سعی می شود بجای تدریس قواعد صرف صرفی و نحوی از طریق خواندن متون نی مانند قرآن و حدیث و اشعار کلاسیک عربی به تطبیق آموخته ها پرداخته شود و به عبارتی از طریق متون قواعد بررسی شود |
5 |
روش تدریس |
استاد متنی را مشخص می کند و از دانشجویان می خواهد برا یجلسه قبل آن را به دقت مطالعه کنند و در جلسه بعد مشکلات خود را به بحث و گفتگو بگذارند |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه دقیق متونی که استاد مشخص کرده است |
7 |
منبع |
قرآن - حدیث - متون کلاسیک عربی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
تخته سیاه و وایت بورد و دیتا و کتاب یا جزوه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
فعالیت کلاسی و امتحان میان ترم و آخر ترم |