# | عنوان | توضیحات |
---|---|---|
1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | الزامی 2 واحدی |
2 | هدف کلی | شنایی با مباحث پی شرفته زی ستشنا سیسلولی و بالا بردن سطح آگاهی در رابطه با سلول و اجزای آن، عملکرد سلول، ارتباطات و برهمکنشهایسلول-سلول و سلول-ماتریکس |
3 | شایستگی های پایه | دانشجویان در این درس قادر به فهم بیشترسلول و اعمال سلولی شده و با پژوهشهای نوین انتشاریافتهدر مقالات علمی برجسته آشنا میشون |
4 | روش تدریس | 90درصد تدریس استاد بهصورتسخنرانی و ارزشیابی از آموختههای دانشجویان به کمک روش پرسش و پاسخ و 10درصد مشارکت دانشجویان بهصورتارائهی سمینار درسی میباشد. |
5 | وظایف دانشجو | مشارکت پویا در مباحث کلاس |
6 | منبع | 1.Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K., & Walter, P. (2016). Molecular Biology of the Cell, 5thEd., New York & London: Garland Science. 2.Lodish, H., Berk, A., Zipursky, S. L., Matsudaira, P., Baltimore, D., & Darnell, J. (2016). Molecular Cell Biology, 6thEd., New York: WH Freeman.3. مقدممتین .م(1395.)بررسیییتوانتمایزیسییلولهایبنیادیباهدفاسییتفادهدرمهندسیییبافتوپزشییکیترمیمی،انتشییاراتدانشگاهفردوسیمشهد.منابع فرعی:4-مهدوی. م(1394).زیستشناسیسلولی-مولکولیومهندسیژنتیک،انتشارات خانهی زیستشناسی |
7 | مواد و امکانات آموزشی | رایانه و دیتا پروژکتور |
8 | نحوه ارزشیابی | پروژه 20% ازمون نهایی 80% |