طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس جابجایی از دروس مهم دوره کارشناسی ارشد تبدیل انرژی میباشد و به همین دلیل جزء دروس اجباری است
2 هدف کلی آموزش مبانی انتقال حرارت جابجایی به کمک استخراج معادلات حاکم و اعمال آنها در انتقال حرارت در جریانهای مختلف مثل جریان ارام و درهم روی صفحه تخت و همچنین جریانهای داخلی. بعلاوه جابجایی طبیعی ارام و لایه بررشی و جت های دو بعدی درهم نیز بررسی میشود
3 شایستگی های پایه دانش ریاضی در این درس بسیار مهم است. بعلاوه مبانی انتقال حرارت کارشناسی و گذراندن درس مکانیک سیالات پیشرفته ارشد و یا جریان لزج پیشرفته نیز کمک مهمی به دریافت درس میباشد.
4 اهداف یادگیری در این درس دانشجویان می آموزند که چگونه مسائل انتقال حرارت را که همراه جریان سیال است میبایست تحلیل کنند. به کمک روش تحلیل مقیاسی (Scale up analysis) یاد میگیرند که چگونه مسائل غیر قابل حل از نظر ریاضی را تحلیل کنند و پاسخ های مفید مهندسی را با کمترین تلاش ریاضی و محاسباتی بدست آورند.
5 روش تدریس درس بصورت برخط به کمک امکانات مجازی ارائه میشود.بدین منظور اسلایدهای نسبتاً مفیدی تهیه شده که به کمک آنها درس ارائه و در اختیار دانشجویان برای بررسی و تعمق بیشتر قرار خواهد گرفت
6 وظایف دانشجو حضوردر کلاس، انجام تکالیف، شرکت در مباحث درسی در کلاس، انجام پروژه ها و سمینار، به درس با جدیت و اهمیت و علاقه نگاه کردن.
7 منبع مطالب درسی ارائه شده در کلاس منبع اصلی آموزش است. در کنار آن کتاب اصلی درس کتاب انتقال حرارت جابجایی بیژان چاپ چهارم خواهد بود که ترجمه هم شده است.
8 مواد و امکانات آموزشی از تمام امکانات آموزش مجازی بهره خواهیم گرفت
9 نحوه ارزشیابی در انتهای هر فصل یک کوئیز برگزار خواهد شد. بعلاوه امتحان میان ترم و پایان ترم هم داریم. در کنار اینها نمره تمرینات تحویلی، پروژها و سمینار هم در نظر گرفته شده است.