طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره آخرین طرح دوره و اهمیت ویژه به جهت درک روند طراحی معماری در مقیاس شهری
2 هدف کلی دریافت آگاهی های لازم در راستای طراحی مجموعه های بزرگ مقیاس چند عملکردی در مقیاس خرد و کلان با در نظر گرفتن عوامل موثر بر طرح
3 شایستگی های پایه تثبیت شناخت نسبت به برنامه فیزیکی، روابط عملکردی، کانسپت و طراحی معماری TOD
4 اهداف یادگیری ایجاد ارتباطات منطقی لازم در روند طراحی از سایت آنالیز تا ارائه فاز صفر TOD
5 روش تدریس نظری - مباحثه – کرکسیون
6 وظایف دانشجو دنبال کردن روند طراحی همراه با برنامه کلاسی پیوست شده
7 منبع • The Transit Metropolis: A Global Inquiry 4th edition by Cervero, Robert (1998) Paperback (4th ed.). (2021). Island Press. • Hill, M., & Varone, F. (2021). The Public Policy Process (8th ed.). Routledge. • Palazzo, D., & Steiner, F. R. (2014). Urban ecological design: A process for regenerative places. Island Press. • Bartholomew, K., & Ewing, R. (2013). Pedestrian- and Transit-Oriented Design (Revised ed.). Urban Land Institute. • Dittmar, H., & Ohland, G. (2003). The New Transit Town: Best Practices In Transit- Oriented Development (Illustrated ed.). Island Press. • Bohl, C. C., & Cusumano, G. (2002). Place Making: Developing Town Centers, Main Streets, and Urban Villages (1st ed.). Urban Land Institute. • TOD standards • Transit Oriented Development Design Guidelines
8 مواد و امکانات آموزشی سمینار، دعوت از متخصصین، بحث جمعی
9 نحوه ارزشیابی روندگرا و نتیجه گرا محصول نهایی ژوژمان: 70 درصد
10 فایل Pdf File