1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
سکویی برای ارائه شفاهی و کتبی دانشجوی معماری در محیط همکاری های بین المللی |
2 |
هدف کلی |
تقویت بیان, نه به مثابه طراحی دستی و مدل سازی رایانه ای, بلکه بیان شفاهی و نوشتاری به عنوان معمار و شهرساز در عرصه های بین المللی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با زبان انگلیسی - آمادگی برای ارائه معمارانه/ شهرسازانه به انگلیسی |
4 |
اهداف یادگیری |
ایجاد توانایی ارائه معمارانه/شهرسازانه به انگلیسی - افزایش دامنه لغات شهرسازانه انگلیسی - ایجاد توانایی ترجمه شهرسازانه اصولی به و از انگلیسی - تهیه رزومه و پورتفولیو - آشنایی با نحوه نگارش مقاله و آشنایی با تفاوت نگارش علمی و خبری شهرسازی و معماری |
5 |
روش تدریس |
روش تدرسی بر مشارکت دانشجویان متکی است. دانشجویان دو نوبت به مدت 5 دقیقه ارائه انگلیسی خواهند داشت. در طی این روند با اداب ارائه آشنا شده و به ضرورت درک مطلب و تکنیک های انتقال مطلب بنا بر میزان تلاش مسلط می شوند. همچنین توانایی ایشان بر ترجمه و تنظیم رزومه در کلاس آزموده می شود. در اکثر جلسات تست های کوتاه از جلسه مطروحه هم جایگزین حضور و غیاب سنتی است و هم آموختگی دانشجویان در هر جلس را محک می زند |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور دائمی و مشارکت در بحث کلاسی که همواره به صورت گفتگو در جریان است. انجام دو ارائه شفاهی طبق زمان/موضوع بندی ابتدای ترم. تحویل متن ترجمه در زمان موعود. تحویل رزومه در زمان موعود. تسلط به نگارش سوآت. تسلط به لغات ارائه شده در ابتدای ترم |
7 |
منبع |
GALLO, C. (2021). TALK LIKE TED: The 9 public speaking secrets of the world's top minds. S.l.: PAN BOOKS.
Olsson, K., & Haas, T. (2014). Emergent Urbanism. Ashgate Publishing Group.
Palazzo, D., & Steiner, F. R. (2014). Urban Ecological Design: A Process for Regenerative Places. Washington: Island Press. |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی رزومه، متن های ترجمه، ارائه شفاهی 1 و 2، چکیده نویسی و آزمون نهایی |
9 |
فایل |
Pdf File |