طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره با توجه به نقش سیاست های زیست محیطی نوین و اهمیت حفاظت و مرمت در آینده شهر ها, احیا به مثابه معماری یکی از مهمترین عرصه های کار معماران آینده است.
2 هدف کلی آشنایی با اهمیت میراث فرهنگی - آشنایی با تئوری ها و فلسفه های مطرح در مرمت - آشنایی با سازمان های فعال در حوزه میراث فرهنگی - اصول مرمت و احیا - نحوه مواجهه با پروژه احیا
3 شایستگی های پایه آشنایی با روند طراحی معماری در بنای ساخته شده - اشنایی با برداشت از بناهای تاریخی - آشنایی با طراحی معماری
4 اهداف یادگیری آشنایی با اهمیت میراث فرهنگی - آشنایی با تئوری ها و فلسفه های مطرح در مرمت - آشنایی با سازمان های فعال در حوزه میراث فرهنگی - اصول مرمت و احیا - نحوه مواجهه با پروژه احیا
5 روش تدریس در هر جلسه نمونه های مرمتی در ایران و سطح بین المللی بررسی می شوند و بحث دانشجویان درباره موفقیت یا عدم موفقیت هر تئوری به روند کلاس فرم می دهد. روش تدریس حول بررسی نمونه ها شکل می گیرد.
6 وظایف دانشجو حضور پیوسته و شرکت در مباحث - حضور در کرکسیون های پروژه احیا
7 منبع • یوکلیتو، یوکا «تاریخ حفاظت معماری». ترجمه محمدحسن طالبیان و خشایار بهاری. نشر روزنه، 1387. • حبیبی، محسن «مرمت شهری: تعاریف، نظریه ها، تجارب، منشورها و قطع نامه های جهانی، روش ها و اقدامات شهری». انتشارات دانشگاه تهران، 1381. • فلامکی، محمدمنصور «باز زنده سازی بناها و شهرهای تاریخی» انتشارات دانشگاه تهران، 1384. • رادول، دنیس «حفاظت و پایداری در شهرهای تاریخی» ترجمه پیروز حناچی و یلدا شاه تیموری، انتشارات دانشگاه تهران، 1393.
8 مواد و امکانات آموزشی تئوری - اصول - منشورها - بازدید - میهمان
9 نحوه ارزشیابی روند گرا و نتیجه گرا. 10 نمره آزمون پایانی, 8 نمره پروژه احیا - 2 نمره برای روند پیشرفت پروژه
10 فایل Pdf File