1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
با توجه به نقش سیاست های زیست محیطی نوین و اهمیت حفاظت و مرمت در آینده شهر ها, احیا به مثابه معماری یکی از مهمترین عرصه های کار معماران آینده است. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با اهمیت میراث فرهنگی - آشنایی با تئوری ها و فلسفه های مطرح در مرمت - آشنایی با سازمان های فعال در حوزه میراث فرهنگی - اصول مرمت و احیا - نحوه مواجهه با پروژه احیا |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با روند طراحی معماری در بنای ساخته شده - اشنایی با برداشت از بناهای تاریخی - آشنایی با طراحی معماری |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با اهمیت میراث فرهنگی - آشنایی با تئوری ها و فلسفه های مطرح در مرمت - آشنایی با سازمان های فعال در حوزه میراث فرهنگی - اصول مرمت و احیا - نحوه مواجهه با پروژه احیا |
5 |
روش تدریس |
در هر جلسه نمونه های مرمتی در ایران و سطح بین المللی بررسی می شوند و بحث دانشجویان درباره موفقیت یا عدم موفقیت هر تئوری به روند کلاس فرم می دهد. روش تدریس حول بررسی نمونه ها شکل می گیرد. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور پیوسته و شرکت در مباحث - حضور در کرکسیون های پروژه احیا |
7 |
منبع |
• یوکلیتو، یوکا «تاریخ حفاظت معماری». ترجمه محمدحسن طالبیان و خشایار بهاری. نشر روزنه، 1387.
• حبیبی، محسن «مرمت شهری: تعاریف، نظریه ها، تجارب، منشورها و قطع نامه های جهانی، روش ها و اقدامات شهری». انتشارات دانشگاه تهران، 1381.
• فلامکی، محمدمنصور «باز زنده سازی بناها و شهرهای تاریخی» انتشارات دانشگاه تهران، 1384.
• رادول، دنیس «حفاظت و پایداری در شهرهای تاریخی» ترجمه پیروز حناچی و یلدا شاه تیموری، انتشارات دانشگاه تهران، 1393. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
تئوری - اصول - منشورها - بازدید - میهمان |
9 |
نحوه ارزشیابی |
روند گرا و نتیجه گرا. 10 نمره آزمون پایانی, 8 نمره پروژه احیا - 2 نمره برای روند پیشرفت پروژه |
10 |
فایل |
Pdf File |