6 |
منبع |
پیشقدم، رضا، ابراهیمی، شیما و مریمسادات طباطبائیان. (1398). رویکردی نوین به روانشناسی آموزش زبان. مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
مقالات معرفی شدۀ مرتبط
Okley, B., Rogowsky, B., & Sejnowski, T. J. (2021). Uncommon sense teaching: Practical insights in brain science to help students learn. New York, NY: Penguin Publishing Group.
Chen, J., & King, R. B. (Eds.). (2020). Emotions in learning, teaching, and leadership: Asian perspectives. New York, NY: Routledge.
Lim, F. V. (2020). Designing learning with embodied teaching: Perspectives from multimodality. New York, NY: Routledge.
Okley, B., Rogowsky, B., & Sejnowski, T. J. (2021). Uncommon sense teaching: practical insights in brain science to help students learn. New York, NY: Penguin Publishing Group.
Pishghadam, R. (2022). 104 educational concepts. California: Lulu Press.
Schutz, P. A., Hong, J., & Francis, D. C. (2020). Teachers’ goals, beliefs, emotions, and identity development: Investigating complexities in the profession. New York, NY: Routledge.
Xie, X. (2021). The emotional rollercoaster of language teaching. Bristol, UK: Multilingual Matters.
منابع برای مطالعات بیشتر:
پیشقدم، رضا. (1398). الگوی مفهومی آموزش. مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
پیشقدم، رضا، طباطبائیان، مریم و ناوری، صفورا. (1392). تحلیل انتقادی و کاربردی نظریههای فراگیری زبان اول از پیدایش تا تکوین. مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
Forceville, C. (2020). Visual and multimodal communication: Applying the relevance principle. New York, NY: Oxford University Press.
Hunyadi, L., & Szekrényes, I. (Eds.). (2019). The temporal structure of multimodal communication: Theory, methods and applications. Heidelberg, Germany: Springer.
Olteanu, A. (2019). Multiculturalism as multimodal communication. Berlin, Germany: Springer.
Pishghadam, R., Makiabadi, H., Zabetipour, M., Abbasnejad, H., FiroozianPooresfahani, A., & Shayesteh, S. (2020). Development, validation and application of an inventory on emo-sensory intelligence. Teaching English Language, 14(2), 173-216.
Pishghadam, R., Shayesteh, S. (2017). Emo-sensory expression at the crossroads of emotion, sense, and language: A case of color-emotion associations. International Journal of Society, Culture & Language, 5(2), 15-25.
Shayesteh, S., Pishghadam, R., & Moghimi, S. (2019). Extending the boundaries of multisensory teaching: An introduction to the dual-continuum model of sensory education. International Journal of innovation, Creativity, and Change, 4, 64-82.
Pishghadam, R., Jajarmi, H., & Shayesteh, S. (2016). Conceptualizing sensory relativism in light of emotioncy: A movement beyond linguistic relativism International Journal of Society, Culture & Language, 4(2), 11-21.
پایگاههای مطالعاتی:
نشریۀ روانشناسی ، انجمن ایرانی روانشناسی
نشریۀ روانشناسی کاربردی – دانشگاه شهید بهشتی
نشریۀ مطالعات روانشناختی – دانشگاه الزهرا (س)
نشریۀ ناتوانی های یادگیری دانشگاه محقق اردبیلی
Journal of Applied Psychology
Journal of Language and Social Psychology
Journal of Personality and Social Psychology
Journal for the Psychology of Language Learning |