طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره بخش اول: مروری بر تاریخ اقتصاد ایران
2 هدف کلی در راستای آشنایی دانشجویان با مسائل واقعی اقتصاد ایران به ویژه در موضوع تاریخ اقتصادی، بهرهمندی از کارشناسان وزارتخانه ها، سازمان ها و دیگر نهادهای مرتبط توصیه میگردد.
3 شایستگی های پایه با هدف تسلط دانشجویان اقتصاد بر وضعیت اقتصادی کشور در سدههای اخیر » (: کلیات و تاریخ اقتصادی و همچنین شناخت روند مهمترین متغیرها و بخشهای اقتصادی کشور طراحی شده است.
4 اهداف یادگیری یکی از مهمترین رویکردها در بررسی مسائل اقتصادی، بررسی آنها در چارچوب و بستر تاریخی است. در این درس ضمن اینکه به شرایط کلی اقتصاد ایران در دورههایی متأخر از تاریخ کشور پرداخته خواهد شد، وضعیت کلی اقتصاد ایران طی دهههای اخیر به تفکیک متغیرها و بخشهای اقتصادی کشور نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت. خروجی این بررسی علاوه بر یافتن درکی از شرایط حاکم بر اقتصاد کشور طی ادوار پیشین، استفاده از تجارب و دستاوردهای حاصل از این بررسی برای تأمل در مسائل کنونی اقتصاد کشور خواهد بود. لذا هدف درس علاوه بر ارائه تصویری از روند اقتصاد ایران تا به امروز، استفاده از دستاوردهای آن برای آیندۀ اقتصاد کشور است.
5 وظایف دانشجو کار تحقیقی
6 منبع تحولات اقتصادی ایران 1 دکتر علی قنبری و دکتر حسین صادقی
7 مواد و امکانات آموزشی ا- مجموعه سلایدها
8 نحوه ارزشیابی کتبی و تحقیق
9 روش تدریس ۱-سخنرانی ۲- روش کنفـــــرانس ( گــــرد هم آیی ) «این روش با روش سخنرانی تفاوت دارد زیرا در روش سخنرانی، استاد مسئول دادن اطلاعات به دانشجویان است. در حالیکه در این روش اطلاعات توسط دانشجویان جمع آوری و ارائه می گردد. این روش می تواند مشخص کند که دانشجویان تا چه اندازه می دانند. ۳- روش حل مسئلــــه این روش یکی از روشهای فعال تدریس است. هدف توانایی حل مسئله را به دانشجویان است