1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزو دروس اصلی و پایه ای می باشد. |
2 |
هدف کلی |
بررسی فرآیندهای ادراکی: دریافت داده های خام بوسیله گیرنده های حسی،فرآیند انتقال و پردازش اطلاعات در مغز، فرآیندهای ادراکی |
3 |
شایستگی های پایه |
دانش کافی در زمینه مبانی عصبی رفتار و نیز عملکرد و ساختار قسمتهای مختلف مغز |
4 |
اهداف یادگیری |
ادراک، فرایندی است که هر کسی، با آن، پنداشتها و برداشتهایی را که از پیرامون خود دارد، دسته بندی و شناسایی میکند و به این روش، به آنها، معنی میدهد؛ ولی، ادراک میتواند از رویدادهای دیدنی بسیار جدا و دور باشد. در بیشتر نمونه ها، مردم از یک چیز، برداشتهای گوناگونی دارند. میتوان گفت که رفتار مردم، به روش ادراک، پنداشت یا برداشت آنها (و نه رویداد) بستگی دارد. هدف کلی این درس شناسایی مبانی این ادراکات است. |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی- استفاده ازپاورپوینت- بحث کلاسی و ترغیب دانشجویان برای مشارکت فعال در کلاس |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور و مشارکت فعال در کلاس درس + انجام کار کلاسی هفتگی در غالب نوشتن مطالبی در مورد سوال کلیدی مطرح شده در هر جلسه بر اساس آخرین یافته های علمی گزارش شده در مقالات علمی بین المللی |
7 |
منبع |
مقالات انگلیسی جدید در حوزه Perception |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت |
9 |
نحوه ارزشیابی |
کار کلاسی هفتگی + مشارکت و حضور در کلاس + امتحان پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |