1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ادراک (Perception) عبارت است از فرایند پیچیده آگاهی یافتن از اطلاعات حسی و فهم آنها.همچنین، ادراک، فرایندی است که افراد، به وسیله آن، پنداشتها و برداشتهایی را که از محیط خود دارند، تنظیم و تفسیر می کنند و بدین وسیله، به آنها، معنی می دهند. ولی، ادراک می تواند که با واقعیت عینی، بسیار متفاوت باشد. غالباً، افراد از امری واحد، برداشتهای متفاوتی دارند. می توان گفت که رفتار مردم، به نوع ادراک، پنداشت یا برداشت آنها (و نه واقعیت) بستگی دارد. لذا با توجه به این مهم و نقش آن در فرآیندهای روانشناختی، آشنایی با مبانی احساس و ادراک برای دانشجویان روانشناسی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مبانی عصبی و آناتومیک حواس و فرآیندهای ادراکی مغز |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی مختصر با فیزیولوژی و آناتومی مغز- آشنایی با مفاهیم و سازه های مختلف روانشناختی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مبانی فرآیندهای احساس، پردازش اطلاعات در مغز و شکل گیری ادراکات مختلف و کاربست آنها در حوزه های مختلف روانشناسی |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی و استفاده از پاور پوینت |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال در کلاس و ارائه کار پژوهشی |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
امکانات لازم برای پخش و استفاده از پاورپوینت |
9 |
نحوه ارزشیابی |
15 نمره امتحان پایان ترم- 3 نمره کار پژوهشی-2 نمره مشارکت فعال در کلاس |
10 |
فایل |
Pdf File |