1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
روانشناسی فیزیولوژیک (Physiological Psyhology) به بررسی مباحثی میپردازد که در ارتباط با کارکردهای روانی و رفتاری و پیوستههای فیزیولوژیکی آنهاست. به عبارتی در این شاخه از روان شناسی ارتباطی که ممکن است بین رفتارها ، صفات و کارکردهای روانی افراد با عوامل فیزیولوژیک بدنی وجود داشته باشد مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. |
2 |
هدف کلی |
بررسی مبانی عصبی و فیزیولوژیک متغییر های روانشناختی و توضیح و تبیین آنها و نیز آشنایی با روشهای پژوهش در حوزه روانشناسی فیزیولوژیک |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی کلی با سیستم اعصاب مرکزی و پیرامونی، آشنایی کلی با وضعیت های روانشناختی و مبانی روانشناختی رفتار |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مبانی فیزیولوژیک و آناتومیک رفتار و متغییر های روانشناختی و نیز تبیین اختلالات روانپزشکی از منظر فیزیولوژیک و عملکرد سیستم اعصاب |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی، ارائه اسلایدهایی شامل عکسهای مربوط به فیزیولوژی و آناتومی سیستم اعصاب مرکزی و پیرامونی، بحث کلاسی و ترغیب دانشجویان به مشارکت در بحث |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت و حضور فعال در فرآیند آموزش، همکاری و هم اندیشی در فرآیند آموزش |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، کتاب، مقالات |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور و مشارکت فعال در کلاس + امتحانات دوره ای + امتحان پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |