طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس جزو دروس اصلی است. علوم اعصاب شناختی بر روی فرایندهای شناختی تمرکز می‌نماید و به روش‌ها و یافته‌های نوروساینس وابسته می‌باشد. نوروساینس حوزه‌ای بین رشته‌ای از آناتومی سیستم عصبی، فیزیولوژی سیستم عصبی، بیولوژی سیستم عصبی، نوروفارماکولوژی، نوروژنتیک، روانپزشکی، روانشناسی و ... است که با مجموعه سیستم عصبی در سطح ماکروسکوپی و میکروسکوپی سروکار دارد.
2 هدف کلی بررسی مبانی ساختاری و کارکردی عملکردهای شناختی و رفتار
3 شایستگی های پایه آشنایی با سیستم اعصاب مرکزی و محیطی و نیز مبانی ساختاری و عملکردی آن- آشنایی با مبانی روانشناختی رفتار
4 اهداف یادگیری آشنایی با مبانی عصب روانشناختی توانمندیهای شناختی و تبیین اختلالات شناختی و ادراکی از این منظر
5 روش تدریس سخنرانی، پاورپوینت، ارائه مدلهای واقعی از بیماران دارای اختلالات شناختی، بحث کلاسی و ترغیب دانشجویان به مشارکت در بحث
6 وظایف دانشجو مشارکت و حضور فعال در فرآیند آموزش، همکاری و هم اندیشی در فرآیند آموزش
7 منبع مبانی علوم اعصاب شناختی- تالیف برنارد بارس و نیکول گیج- ترجمه دکتر کمال خرازی- انتشارات سمت
8 مواد و امکانات آموزشی پاورپوینت، کتاب، مقالات
9 نحوه ارزشیابی حضور و مشارکت فعال در کلاس + امتحانات دوره ای + امتحان پایان ترم
10 فایل Pdf File