1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزو دروس اصلی است. علوم اعصاب شناختی بر روی فرایندهای شناختی تمرکز مینماید و به روشها و یافتههای نوروساینس وابسته میباشد. نوروساینس حوزهای بین رشتهای از آناتومی سیستم عصبی، فیزیولوژی سیستم عصبی، بیولوژی سیستم عصبی، نوروفارماکولوژی، نوروژنتیک، روانپزشکی، روانشناسی و ... است که با مجموعه سیستم عصبی در سطح ماکروسکوپی و میکروسکوپی سروکار دارد. |
2 |
هدف کلی |
بررسی مبانی ساختاری و کارکردی عملکردهای شناختی و رفتار |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با سیستم اعصاب مرکزی و محیطی و نیز مبانی ساختاری و عملکردی آن- آشنایی با مبانی روانشناختی رفتار |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مبانی عصب روانشناختی توانمندیهای شناختی و تبیین اختلالات شناختی و ادراکی از این منظر |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی، پاورپوینت، ارائه مدلهای واقعی از بیماران دارای اختلالات شناختی، بحث کلاسی و ترغیب دانشجویان به مشارکت در بحث |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت و حضور فعال در فرآیند آموزش، همکاری و هم اندیشی در فرآیند آموزش |
7 |
منبع |
مبانی علوم اعصاب شناختی- تالیف برنارد بارس و نیکول گیج- ترجمه دکتر کمال خرازی- انتشارات سمت |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، کتاب، مقالات |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور و مشارکت فعال در کلاس + امتحانات دوره ای + امتحان پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |