1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در نیمسال سوم، پس از دروسی مثل آیین نگارش و عربی 1 و 2 و دستور 1 و متون نثر مرسل ارائه می شود. این درس اهمیت مبنایی دارد |
2 |
منبع |
1- کلیله و دمنه نصر الله منشی، تصحیح و توضیح مجتبی مینوی، 2- مقاله آیین دبیری و آیین شاعری از کتاب چهار مقاله نظامی عروضی ، تصحیح و توضیح محمد معین |
3 |
نحوه ارزشیابی |
•حضور و فعالیت کلاسی 2 نمره
•تهیه گزارش و ارائه مقاله 1 نمره
•امتحان پایان ترم 17 نمره |
4 |
هدف کلی |
آشنایی با نثر کلاسیک آغازین سبک فنی و مهارت در خواندن آنها |
5 |
شایستگی های پایه |
دانشجو پس از آشنایی با نثر مرسل و ویژگی های آن و تسلط بر مسائل نگارشی و دستوری و لغوی و مسائل صرفی و لغوی عربی این درس را آغاز می کند. |
6 |
اهداف یادگیری |
• معرفی متون نثر فارسی فنی و تاریخچه مختصر آن
• انواع نثر داستانی
• کلیله و دمنه و ویژگی های آن
• کلید فهم متن فنی
• خوانش درست و درک متن و ارائه تحلیل متنی |
7 |
روش تدریس |
نظری و متکی بر خوانش متن و بحث درباره مباحث پیرامونی حکایات کلیله و دمنه |
8 |
وظایف دانشجو |
حضور الزامی ، آشنایی با روشن فهم و تحلیل متن، انتخاب و تهیه خلاصه از یک مقاله علمی – پژوهشی درباره کلیله و ارائه آن در کلاس و در دسترس همه قراردادن. |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
امکانات آموزشی لازم ندارد. |
10 |
فایل |
Pdf File |