طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 منبع شماعی ، علی، پوراحمد، (1384) ، بهسازی و نوسازی شهری از دیدگاه علم جغرافیا ، دانشگاه تهران ، تهران بحرینی ، حسین (1392) ، مرمت شهری ، دانشگاه تهران ، تهران 3- فلامکی ، منصور(1374) ، باز زنده سازی بناها و شهرهای تاریخی ، دانشگاه تهران ، تهران کلانتری ،خلیل ودیگران،(1385) ، فنون و تجارب برنامه ریزی مذمت بافت تاریخی شهرها،پژوشگاه علوم انسانی ، فرهنگ و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی ، تهران ، 1385 فلامکی،منصور(1381) ، نوسازی و بهسازی شهری ، سازمان سمت ، تهران ، 1381 عندلیب، علیرضا(1392) ، اصول نوسازی شهری، رویکردی نو به بافتهای فرسوده ، اتشارات آذرخش، تهران رهنما، محمد رحیم(1387) برنامه ریزی مناطق مرکزی شهرها(اصول ، مبانی ، تکنیکها) ، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد ، مشهد میتو کرومنا و استیو تیزدل (1390)خوانش مفاهیم طراحی شهری ، مترجم ،کامران ذکاوت و فرناز فرشاد ، انتشارات آذرخش ،تهران نشریه شهرسازی و معماری هفت شهر ، شماره 44-43 ، پاییز و زمستان 1392 ، وزارت راه وشهرسازی ، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران جیم آنتنیو (1393) قاهره تاریخی ، سیری در این شهر اسلامی ، مترجمان ؛محمد رحیم رهنما ، نونا مسگرانی و مزگان پور عماد ، چاپ خانه دانشگاه فردوسی مشهد ، مشهد سیف الدینی ، فرانک (1383)، ارزشیابی طرحها و برنامه ها، انتشارات سازمان شهرداریهای کشور، تهران جان دایموند، جوسی لیدل ، 1393)، مدیریت بازآفرینی شهری، چشم انداز جهانی ، مترجم، مجتبی رفیعیان ، انتشارات دانشگاه تهران ، تهران حبیبی ، کیومرث، پوراحمد، احمد ، مشکینی ، ابوالفضل(1394)بهسازی و نوسازی بافتهای کهن شهری ، انتشار نشر ، تهران حیدری ، جهانگیر، سلیمانی ، محمد (1391)توسعه درون شهری، انتشارات اذرخش ، تهران رضویان ، تقی ، محمدی ، کاوه و ابوبکری ، طاهر(1392 ) ، فضاهای فرسوده شهری ،دانشگاه امام رضا(ع) ، مشهد فلامکی ، منصور(1384)، نوسازی و بهسازی شهر ، انتشارات سمت ، تهران جان دایموند (1392)، مدیرریت باز آفرینی شهری ، چشم انداز جهانی ، مترجم ، مجتبی رفیعیان ، انتشارات دانشگاه تهران رهنما ، محمد رحیم ،( 1390)، شناسایی و وجه تسمیه معابر ، محلات و اماکن عمومی بافت قدی مشهر مشهد ، انتشارات شهرداری مشهد (روابط عمومی )
2 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس ارزیابی پیامدهای طرحهای نوسازی و بهسازی شهری جز دروس تخصصی این گرایش در برنامه ریزی شهری می باشد. و نقش موثری در تخصصی شدن رشته بعهده دارد.
3 هدف کلی آشنایی دانشجویان با پیامدهای مختلف طرحهای بهسازی و نوسازی شهری است که همراه با تغییر در ساختار و کارکرد چنین بافتهایی به وقوع می پیوندد آشنایی دانشجویان با انواع مدلهای کمی و کیفی ارزیابی طرحهای بهسازی و نوسازی شهری
4 شایستگی های پایه داشتن مدرک جغرافیا در کارشناسی ، توانایی استفاده از رایانه و نرم افزارهای تحلیل اماری و جغرافیایی مانند spss , arc.gis و تسلط بر زبان انگلیسی می باشد.
5 اهداف یادگیری معرفی موضوع و مروری برطرحهای بهسازی و نوسازی شهری روشها ومدلهای ارزیابی طرحهای شهری پیامدهای ناشی از طرح های بهسازی و نوسازی در شهرهای منتخب جهان روش مداخله در بافتهای فرسوده شهری و بررسی تطبیقی پیامدهای مختلف ان بررسی پیامدهای اجتماعی فرهنگی ناشی از مداخله در بافتهای فرسوده شهری بررسی پیامدهای اقتصادی مالی پروژه های بهسازی و نوسازی شهری ارزیابی پیامدهای کالبدی طرحهای بهسازی و نوسازی
6 روش تدریس روش تدریس به صورت : 1- نظری 2- میدانی تکمیل پرسشنامه و مصاحبه با شهروندان 3- برداشت میدانی و تهیهی نقشه های شهری موضوعی 4- مشارکت دانشجویان در کلاس درس و ارایه مطالب
7 وظایف دانشجو 1-شرکت در کلاس درس 2- شرکت در مطالعات میدانی 3- تکمیل پرسشنامه 4- کاربا نرم افزارها 5- تجزیهو تحلیل داده ها با مشارکت سایر دانشجویان 6- شرکت در کار گروهی و آشنایی با تکنیکهای کار گروهی
8 مواد و امکانات آموزشی 1- کتاب و جزو درسی 2- استفاده از پاور پوینت 3- عملیلت میدانی تکمیل پرسشنامه و استفاده از وسایل نقلیه برای حضور در صحنه عمل و انجام عملیات میدانی
9 نحوه ارزشیابی امتحان میان ترم تهیه گزارش از بازدید میدانی بافت قدیم امتحان پایان ترم